Didi Global с първа печалба от 2021 г.

Didi Global, най-големият таксиметров агрегатор и оператор за споделяне на автомобили в Китай, отчете нетна печалба през третото тримесечие от 376 милиона юана (51.5 милиона долара). Това е първата тримесечна печалба на конгломерата от 2021 г., т.е. откакто китайските власти започнаха да оказват значителен натиск върху Didi и целия технологичен сектор на страната.

През юни 2021 г. Didi проведе първично публично предлагане (IPO) в Съединените щати, при което компанията събра 4.4 млрд. долара. Само няколко дни след това Китайската държавна администрация за регулиране на пазара започна разследване на компанията. А на 4 юли Администрацията по киберсигурност (CAC) на Китай нареди на всички онлайн магазини в страната да премахнат всички приложения Didi, включително таксиметровата услуга.

По-късно медиите писаха, че китайските власти, няколко месеца преди IPO-то на Didi, са поискали от компанията да не листва акции в Съединените щати. На 2 декември 2021 г. Didi Global обяви планове за излизане от Нюйоркската фондова борса и листване на Хонконгската фондова борса (HKSE). Листването в Хонконг е планирано за 2024 година. И накрая, в средата на 2022 г. Администрацията по киберсигурност глоби “Диди” с 8 милиарда юана (около 1.2 милиарда долара) за „нарушения при съхраняването на потребителски данни, които навредиха на националната сигурност“.

През третото тримесечие приходите на Didi са нараснали с една четвърт на годишна база до 51.4 милиарда юана (7 милиарда долара). Броят на транзакциите в основния бизнес сегмент на компанията (споделяне на автомобили и таксиметрови услуги в Китай, услуги за доставка на храна извън Китай) се е увеличил с 33.9 процента в сравнение с миналата година, а обемът им е нараснал с 36.7 на сто и в крайна сметка възлиза на 91.5 милиарда юана (12.5 млрд. долара). На фона на силните финансови резултати, компанията обяви намерението си да изкупи обратно от своите акции в размер на 1 милиард долара през следващите 24 месеца.

Didi Chuxing Technology Co. е китайска компания за автомобили под наем с централен офис в Пекин с над 550 милиона потребители и десетки милиони шофьори. Компанията предоставя транспортни услуги, базирани на приложения, включително спиране на такси, частен автомобил, социално споделяне на превози и споделяне на велосипеди; услуги за доставка при поискване; и автомобилни услуги, включително продажби, лизинг, финансиране, поддръжка, експлоатация на автопарк, зареждане на електрически превозни средства и съвместно разработване на превозни средства с автомобилни производители. Компанията е дъщерно дружество на Xiaoju Kuaizhi Inc.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Осезаема ли е разликата в битовите сметки спрямо миналогодишните ви разходи?

Подкаст