IBM няма да рекламира в Х поради недостатъчна борба с нацистки и антисемистки публикации

Американската многонационална технологична компания „Ай Би Ем“ (IBM) спря рекламирането в е социална мрежа и микро-блог услуга X (бивш Twitter) поради факта, че услугата, по нейно мнение, не прави достатъчно, за да се бори с нацистки, антисемитски и други подобни публикации. А рекламите от големи корпорации могат да попаднат в емисиите на потребителите до такива постове.

IBM обяви това пред американските медии. „IBM има нулева толерантност към речта на омразата и дискриминацията, така че незабавно спряхме да рекламираме на X, докато не проучим тази напълно неприемлива ситуация“, коментираха от компанията.

Изявлението от IBM дойде, след като организацията с нестопанска цел Media Matters for America публикува собствено разследване на ситуацията в X. В него се казва, че услугата не блокира публикации, които, например, говорят положително за Адолф Хитлер и оформят неговите цитати като вдъхновяващи изявления.

Социалната мрежа също така публикува положителни мемета за националсоциализма, отрича Холокоста и т.н. Media Matters for America също забеляза, че в X до такива публикации може да има реклами на големи корпорации, включително IBM, Apple, Oracle.

Лигата за борба с клеветата на Америка също наскоро критикува X и нейния собственик Илон Мъск, че не правят достатъчно за борба с антисемитизма.

Главният изпълнителен директор на X – Линда Якарино, написа, че услугата е била ясна относно ангажимента си за борба с антисемитизма и дискриминацията. Въпреки това, много марки все пак започнаха да намаляват рекламните разходи в Twitter почти веднага след като Илон Мъск го купи през октомври миналата година.

Както Reuters съобщи по-рано, рекламните приходи на X са паднали с 55% през октомври в сравнение със същия месец на 2022 година.

International Business Machines Corporation (IBM), с централен офис в Армонк, щата Ню Йорк, има с операции в над 170 страни. Тя е най-големият в света доставчик на софтуер, междинен софтуер, хардуер и комплексни услуги в областта на информационните технологии. IBM съществува вече повече от век благодарение на влагането на много средства в изследвания, умелото привличане на водещи учени (включително Нобелисти), инженери и търговски представители по целия свят, внимателното проучване на пазарните нужди, както и премереното инвестиране в нови технологични направления или отказване от по-нататъшна дейност в други такива.

Разпространеното прозвище на компанията – Big Blue, може да се преведе като „Големият син“ или „Синият гигант“.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Очаквате ли цените на имотите да се повишат още след влизането ни в еврозоната?

Подкаст