IBM няма да рекламира в Х поради недостатъчна борба с нацистки и антисемистки публикации

Американската многонационална технологична компания „Ай Би Ем“ (IBM) спря рекламирането в е социална мрежа и микро-блог услуга X (бивш Twitter) поради факта, че услугата, по нейно мнение, не прави достатъчно, за да се бори с нацистки, антисемитски и други подобни публикации. А рекламите от големи корпорации могат да попаднат в емисиите на потребителите до такива постове.

IBM обяви това пред американските медии. „IBM има нулева толерантност към речта на омразата и дискриминацията, така че незабавно спряхме да рекламираме на X, докато не проучим тази напълно неприемлива ситуация“, коментираха от компанията.

Изявлението от IBM дойде, след като организацията с нестопанска цел Media Matters for America публикува собствено разследване на ситуацията в X. В него се казва, че услугата не блокира публикации, които, например, говорят положително за Адолф Хитлер и оформят неговите цитати като вдъхновяващи изявления.

Социалната мрежа също така публикува положителни мемета за националсоциализма, отрича Холокоста и т.н. Media Matters for America също забеляза, че в X до такива публикации може да има реклами на големи корпорации, включително IBM, Apple, Oracle.

Лигата за борба с клеветата на Америка също наскоро критикува X и нейния собственик Илон Мъск, че не правят достатъчно за борба с антисемитизма.

Главният изпълнителен директор на X – Линда Якарино, написа, че услугата е била ясна относно ангажимента си за борба с антисемитизма и дискриминацията. Въпреки това, много марки все пак започнаха да намаляват рекламните разходи в Twitter почти веднага след като Илон Мъск го купи през октомври миналата година.

Както Reuters съобщи по-рано, рекламните приходи на X са паднали с 55% през октомври в сравнение със същия месец на 2022 година.

International Business Machines Corporation (IBM), с централен офис в Армонк, щата Ню Йорк, има с операции в над 170 страни. Тя е най-големият в света доставчик на софтуер, междинен софтуер, хардуер и комплексни услуги в областта на информационните технологии. IBM съществува вече повече от век благодарение на влагането на много средства в изследвания, умелото привличане на водещи учени (включително Нобелисти), инженери и търговски представители по целия свят, внимателното проучване на пазарните нужди, както и премереното инвестиране в нови технологични направления или отказване от по-нататъшна дейност в други такива.

Разпространеното прозвище на компанията – Big Blue, може да се преведе като „Големият син“ или „Синият гигант“.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Смятате ли, че трябва да бъдат наложени по-строги правила за използването на електрически тротинетки?

Подкаст