Калоян Христов, който всеки ден открива хубавите неща в живота

Калоян Христов - Варио спорт

Всеки голям бизнес е бил малък. И за да порасне и укрепне, му трябва грижа. А когато той е и семеен, то отговорността на всички е още по-голяма.

Vivacom дава възможност на предприемачите да използват комбинирани услуги, с които да оптимизират разходите си и да станат по-конкурентоспособни в днешния динамичен свят. Телекомът допълва подкрепата си за тях като не само разказва историите на успеха на малкия бизнес, но и със своята кампания ни дава възможност да се срещнем с бизнес великаните на България.

Днес ви срещаме с Калоян Христов, човек, който всеки ден открива хубавите неща в живота. За себе си казва, „старая се с всичко, което правя да бъда полезен на средата около мен, да създавам и правя добро“.

Разкажете ни за Вас. Кой е Калоян Христов?

По професия съм  маркетинг и дигитален експерт, консултант, съосновател и управител съм на онлайн платформа Vаrrio Sport – All Seasons Outdoor – www.varriosport.bg, основател на медийния проект Varriospot, както и на фондация Спорт и Природа. Член съм и на УС на БЕА – Българска Екомерс Асоциация – гласът на е-комерс бизнеса в България.

Кариерната ми реализация започна с 10 години работа в Радио FM+ и медиите. Място, на което научих толкова много, и което остава в сърцето ми и до ден днешен. Стартирах бизнеса преди 7 години, а вече от пет живея в малко село в планината, в близост до София, където имам градина, отглеждам храна, спортувам и се радвам на чистия въздух, пространството и спокойствието.

Защо Varrio Sport и защо в този формат? Как стигнахте до него?

След дълги години в корпоративния живот, реших, че е дошло време да създам нещо свое, в което да вложа познанията си като предприемач и лидер, любовта към природата и любимите спортни хобита, които практикувам. Идеята отлежаваше в мен с години, и когато настанаха дигитални времена, беше ясно, че ще вложа наученото в проект, който е полезен за хората, дава им нещо ново, с висока стойност и качество.

Тогава се замислих, как живея? Моят живот е изключително пъстър и динамичен, разнообразен и винаги на път. Казах си – това е Varrio живот, различен и все по-интересен с всеки изминал ден. Тествахме името Varrio Sport, редом с още 100 имена и вече имахме победител!  Име и бранд, които най-точно олицетворяват онова, което правим и искаме да поднесем на аудиторията и клиентите си.

IMG 2306

Оценяват ли българите вашите усилия за подкрепа на физическата им активност?

Нашите клиенти, с много, от които сме вече приятели, знаят, че в лицето на Varrio Sport ще намерят вярната и компетентна информация за най-добрата за тях самите екипировка, за сертифицирани инструктори, за практики за безопасност, както и странична, но важна информация.

Има ли конкуренция между онлайн и офлайн магазините за спортни стоки? Как влияе тя върху доверието към двата канала за търговия?

Времето по време и след Ковид много  добре показа, че на пазара има място и за двата канала и те колкото се конкурират, толкова и си помагат. Има клиенти, които все още не се доверяват на онлайн каналите, искат да видят, да пипнат, да пробват. Те по-трудно биха купили от онлайн магазин по принцип.

IMG 0002

През последните години преминахме през ковид, инфлация, свиване на доходите на българите. Как оценявате бизнес средата у нас за развитието на малкия бизнес?

Бизнесът, какъвто и да е той, всъщност е един жив организъм и система, която не може да съществува сама по себе си. Имаме потребители и предлагащи, всички ние сме по малко и от двете – консумираме, но и предлагаме нещо на останалите.

Какво пречи и какво помага на работата Ви?

Малките компании са много по-силно зависими от всички сътресения на пазара.

Да си предприемач обаче е предизвикателство за смели хора, за хора готови да жертват много от личния си живот, за да създадат нещо, което започва да се радва на успехи едва след 5-7-10 години. Дотогава е въпрос на правилна стратегия, добри идеи, перфектна комуникация и много, много труд и безсънни нощи.

В България има много, какво да се направи по отношение на качествено финансиране на малките компании, на административна и държавна помощ или по-скоро съдействие за растеж и излизане на външни пазари.

kaloian hristov varrio sport 23
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Имате ли планове да слезете от Интернет магазина на някоя от големите търговски улици у нас?

Имахме подобна идея, малко преди Ковид пандемията, но след внимателен анализ решихме да си останем само дигитална онлайн платформа, която обаче дава реални предимства и огромна стойност на клиентите си.

На този етап ще останем резервирани към създаването на физически магазини. По-скоро ще търсим реализация на други наши идеи.

Vivacom предлага комбинирани услуги, насочени към малкия бизнес за оптимизиране на разходите и увеличаване на ефективността. Какъв продукт на Vivacom използвате, как ви помага във вашата дейност?

Клиенти сме на Vivacom от няколко месеца и използваме почти всички предлагани услуги, в това число мобилни услуги, интернет /мобилен и оптичен/, телевизия, както закупихме и няколко устройства.

За мен, като човек планинар и непрекъснато пътуващ в дивото е важно да имам, колкото се може по-добър обхват и интернет на повече места. След преминаването ни на Vivacom съм приятно изненадан, че имам добър обхват и 5G интернет, дори и на много трудно достъпни места в планината.

Наскоро бях на „Кончето“ в Пирин, времето не бе никак дружелюбно – силен вятър, мъгла, валеж и се наложи да се приютим на заслон Кончето, а точно 2 метра пред него имах идеален обхват и интернет да се свържа с близките или с Планинската спасителна служба при необходимост.

Не мога да не спомена и EON TV – използвам я на всички видове устройства, особено на смарт телевизорите вкъщи, както и на телефона си, когато не искам да пропусна нещо. Когато все пак го пропусна лесно връщам и гледам любимите си предавания. Като човек, в чиято кръв е впита любовта към радиото, често слушам през EON и любимите си радиостанции. 

Да ми предлагат продукти, които са ми истински необходими и адаптирани за моя бизнес е онова, което ми липсваше досега. Засега намирам всичко това във Vivаcom и се радвам, че можем да си партнираме.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

This poll is no longer accepting votes

Трябва ли да се въведе таван на надценките на основните хранителни продукти?

Подкаст