Три start-up компании представиха идеите си пред предприемачи и бизнес ангели
Обединена българска банка (ОББ), част от белгийската финансова група KBC, посрещна предприемачи и бизнес ангели от CEO Angles club на специално организирано събитие. Под формата на т.нар. pitching (представяне чрез презентация) бяха представени три устойчиви стартиращи компании. Милен Иванов, основател и изпълнителен директор на CEO Angels Club, и Десислава Симеонова, лидер на програмата за устойчиво финансиране на КВС Груп и изпълнителен директор МСП Банкиране на ОББ, откриха сесията.
„Добре дошли от името на CEO Angels Club – в момента най-голямата ангелска организация в България. Днес, следвайки тенденцията на трансформация, се фокусираме върху стартиращи фирми, ориентирани към устойчивостта, и финтех индустрията, защото обединяваме усилия с най-голямата финансова група в страната – КВС Group“, приветства гостите Милен Иванов.
„Партньорства като това със CEO Angels Club са важни за дружествата от групата на KВC, защото вярваме, че предприемачеството стои в основата на развитието на икономиките. В момента в ОББ работим с повече от 100 000 компании, които назад във времето са били стартиращи. Започнали са с добра или дори брилянтна идея, с правилните хора зад нея, точната стратегия за развитие и със смели инвеститори“, отбелязва Десислава Симеонова. “Ние, като банка, на този ранен етап можем да предложим менторство, споделяне на знания и опит, защото през годините сме работили с много успешни бизнеси, но сме виждали и компании в затруднено положение, научени по трудния начин уроци. Като част от голяма международна група бихме съдействали и с референции към наши клиенти в страната и в чужбина. Очакваме това събитие да е начало на едно истински ползотворно партньорство със CEO Angels Club“, споделя Десислава Симеонова.
Първото съвместно събитие на ОББ и CEO Angles Club даде възможност за изява на три интересни и обещаващи start-up компании, които се фокусират върху устойчив бизнес модел. Компанията Posse Pay разработва решение за дигитално плащане и разделяне на сметката в заведения. Идеята е чрез сканиране на QR код, всеки човек да плати своята част от сметката и да остави бакшиш, ако прецени. Проектът е стартиран с помощта на AUBG Elevate Accelerator – програма на Американския университет в България и Eleven Ventures VC fund.
Black Sea Catch е първата продуктова линия от Черноморския регион, която е от 100% устойчив риболов, а потребителят може сам да проследи мястото и метода на улов. Това е единствената в страната платформа за електронна търговия на български доставки от кораба до масата без посредник. По време на целия процес за изработка е използвана 100% зелена устойчива енергия. Основната и дългосрочна цел е насърчаване на отговорния риболов и устойчивите риболовни практики в българския черноморски риболовен флот.
Според стратегията на Push младото поколение се фокусира върху носенето на скъпи и известни марки. Финансово това затруднява младите, принуждавайки ги да пазаруват все повече и повече бърза мода, като по този начин изострят проблемите със замърсяването. Така се ражда идеята за онлайн платформа за дрехи втора употреба, която обаче е съобразена с желанията и изискванията на Поколението Z. Компанията вече реализира печалби и се позиционира като предпочитана платформа за покупка и продажба на дрехи от младежите в България.
Трите start-up компании представиха плановете си за развитие и потърсиха подкрепа за реализацията им от топ мениджъри и предприемачи, членове на CEO Angels Club, които инвестират собствените си средства в стартиращи компании срещу дружествен дял.