ВХОД / РЕГИСТРАЦИЯ

Кой е сериалът за 55 млн. долара на Netflix, който никога няма да видите

В разгара на бума на стрийминга през 2018 г. половин дузина студия и видео платформи се наредиха на опашка, за да привлекат малко известния режисьор на име Карл Ерик Ринш.
Той е режисирал само един филм – “47 ронини”. Филмът беше провал според критиката, а пререканията на Ринш с продуцентите му бяха шокиращи.

Но търсенето на ново съдържание беше голямо. Така проектът, който Ринш предлагаше – научнофантастичен сериал за изкуствено създадени хора, се превърна в мощна притегателна сила.
След оспорван търг Ринш и неговите представители постигат неофициално осемцифрено споразумение с Amazon. Но преди да успеят да го оформят писмено, Netflix се намесва.

Синди Холанд, вицепрезидент на компанията за оригинално съдържание по това време, предлага още милиони долари, както и нещо, което студията рядко дават на режисьорите: финален монтаж.

Netflix печели сделката, но скоро започва да съжалява за нея. Компанията пропилява над 55 милиона долара по изпълнението на идеята на Ринш, но така и не получава нито един завършен епизод.

Скоро след подписването на договора поведението на Ринш става нестабилно. Така твърдят членове на актьорския състав и на екипа на сериала, това гласят и текстови съобщения и имейли, с които се запознават от “Ню Йорк Таймс”, както и съдебни документи по бракоразводното дело, заведено от съпругата му. Ринш твърди, че е открил тайния механизъм за предаване на COVID-19 и че може да предсказва удари на мълнии.

Проблемът е, че голяма част от парите от Netflix Ринш проиграва на фондовата борса и в криптовалутите. Похарчил е милиони долари за автопарк от Ролс-Ройси, мебели и дизайнерски дрехи.

Сътрудничеството между Ринш и Netflix сега е в застой заради започване на арбитражна процедура, инициирана от режисьора, който твърди, че компанията е нарушила договора им и му дължи обезщетение в размер на най-малко 14 млн. долара. Netflix отрича да дължи каквото и да било на Ринш и нарича исканията му изнудване.

Ринш отказва да отговори на подробен списък с въпроси, поставени му от “Таймс”. В неотдавнашен пост в Instagram той заявява, че не е отговорил на журналистите, защото е очаквал статията им да бъде “некоректна”.

Томас Чериан, говорител на Netflix, заявява, че компанията е предоставила значително финансиране и друга подкрепа за сериала на Ринш, но след много време и усилия станало ясно, че Ринш никога няма да завърши проекта.
По всичко личи, че 46-годишният Ринш е талантлив режисьор. След като завършва университета “Браун”, той се присъединява към продуцентската компания на Ридли Скот, снима реклами и чиракува при прочутия режисьор.

Говореше се, че Ринш ще режисира предистория на “Пришълецът” – научнофантастичната класика на Скот от 1979 г., като свой дебют в игралното кино. Вместо това обаче студиото Universal го нае да режисира “47 ронини” – високобюджетен екшън с Киану Рийвс в главната роля. Малко след като филмът излезе на екран през 2013 г., се оказа, че е провал.

Universal трябваше да отпише голяма част от бюджета му като загубена, а тя не бе никак малка – възлизаше на 175 милиона долара.

Така Ринш трябваше да се върне към снимането на реклами. Встрани от това той и съпругата му Габриела Росес Бентанкор започнаха нов проект: научнофантастичен телевизионен сериал за гений, който изобретява човекоподобен вид, наречен “Органичен интелигент”. Ринш нарича сериала “Белият кон”.
Първоначално Ринш финансира продукцията със собствени средства и наема предимно европейски актьори и членове на екипа, което намалява разходите и избягва правилата на холивудските профсъюзи. За да продължи проекта, Ринш си осигурява инвестиция от продуцентската компания “30West”. Но когато режисьорът пропуска важен краен срок, “30West” заплашват да му отнемат проекта. Киану Рийвс му се притичва на помощ, като инвестира в шоуто и става продуцент заедно с Розес.

С парите, инвестирани от Рийвс, Ринш завършва монтажа на шест кратки епизода с продължителност от 4 до 10 минути. Той ги използва, за да предложи на големите стрийминг компании първи сезон с 13 епизода и общо 120 минути времетраене.

Към него проявяват интерес Amazon, HBO, Hulu, Netflix, Apple и YouTube. Изглежда, че от Amazon са му предложили най-добрата оферта, но Netflix отмъкват проекта в последния момент, убедени, че той има потенциала да се превърне в научнофантастичен франчайз, успешен като “Stranger Things”.
Компанията се съгласява да плати 61.2 млн. долара на няколко вноски за правата върху сериала, който преименува на “Conquest” (“Завоеванието”).

Сделката включва две необичайни клаузи: Netflix осигурява на режисьора финален монтаж. И уверява Ринш и Розес, че ще се допитват до тях за всички следващи сезони и съпътстващи проекти.
При такава оферта Ринш трябваше да постигне резултати. Снимките на оставащите епизоди на “Завоеванието” започнаха в Сао Пауло, а след това в Монтевидео, Уругвай, и в Будапеща, Унгария.

В Сао Пауло местният профсъюз на филмовата индустрия изпраща свой представител на снимачната площадка, след като получава оплакване, че Ринш “малтретира екипа” с “викове”, “ругатни” и “прекомерно раздразнение”, според писмо, което профсъюзът изпраща на местния партньор на Netflix. Компанията е била информирана за проблема и го обсъдила с Ринш, твърди запознат с въпроса.

В Будапеща Ринш прекарва няколко денонощия без сън и обвинява съпругата си, че подготвя заговор за убийството му, разказват двама души, станали свидетели на скандала между двамата.

По-късно Розес заявява по време на заседание на съда по бракоразводното им дело, че поведението на Ринш е започнало да се променя още преди снимките в чужбина. На няколко пъти той хвърлял предмети по нея и на два пъти пробил дупка в стената с юмрук.

Ринш твърди, че е диагностициран с аутизъм и синдром на дефицит на вниманието и че приема лекарства и за двете състояния. Розес и някои членове на екипа се притесняват от употребата на Vyvanse – амфетамин, който обикновено се предписва за лечение на ADHD – Синдром на дефицит на вниманието и хиперактивност.

Според психиатри, когато се прекалява с употребата на лекарството, то може да има сериозни странични ефекти, включително мания, делириум и дори психоза.

През март 2020 г., когато пандемията от коронавирус достига бреговете на САЩ, Ринш моли Netflix да му изпратят още пари. Режисьорът е пропуснал няколко основни етапа на продукцията и се е колебаел между две версии на сценария – по-кратка, която съответства на първоначалния план за 13 епизода, и двойно по-дълга, която би изисквала да се даде зелена светлина за втори сезон.
Първоначално от Netflix се противопоставят на искането на Ринш, но отстъпват, когато той заявява, че цялата продукция рискува да се срине без незабавна парична инжекция.

Netflix превежда на продуцентската компания на Ринш 11 млн. долара, с което общо разходите й за проекта достигат над 55 млн. долара.

Ринш превежда 10.5 млн. долара от 11 млн. долара в личната си брокерска сметка. След това прави рискови залози на фондовия пазар, което става ясно от копия на банковите и брокерските му извлечения, включени в бракоразводното дело. В рамките на няколко седмици Ринш губи 5.9 млн. долара.

През септември 2020 г. в Netflix се усетиха и в управлението на компанията настъпиха сътресения – Холанд и друг изпълнителен директор, свързан с договора на Ринш, трябваше да напуснат.

На 18 март 2021 г. изпълнителният директор по бизнес въпросите на Netflix, Рошел Герсон, информира Ринш по имейл, че Netflix е решила да спре финансирането на “Conquest” (“Завоеванието”). От компанията го информирали, че е свободен да продаде проекта си другаде, но че всеки купувач ще трябва да възстанови инвестициите на Netflix в него.

Ринш изпраща гневни имейли до Герсон и адвокат на Netflix, като ги обвинява, че са нарушили договора му. По онова време Ринш вече е започнал да използва остатъка от 11 милиона долара, които от Netflix са превели на продуцентската му компания, за да залага на криптовалути. За разлика от инвестициите му на фондовата борса, тези се изплащат и през май 2021 г. балансът му е близо 27 млн. долара.

След това Ринш започва да харчи. Той си купувапет Ролс-Ройса, едно Ферари и висок клас мебели и дизайнерски дрехи на стойност 8.7 милиона долара, според съдебно-счетоводна експертиза, наета от Розес.
Нейният правен екип подозира, че покупките са имали за цел да скрият крипто печалбите на Ринш.
Режисьорът обаче твърди в показанията си, че колите и мебелите са били реквизит за “Завоеванието” и че е платил за тях с парите за продукцията на Netflix. Но в арбитражното си дело с Netflix той твърди друго – парите били негови, а по договор от Netflix му дължат още няколко плащания – на обща стойност над 14 млн. долара.
От Netflix не са съгласни с това. В молба, подадена през юли, от компанията заявяват, че плащанията са били в зависимост от това докъде Ринш е стигнал в работата си по проекта, като според тях той не е постигнал никакъв напредък. Случаят беше разгледан от арбитър този месец. Очаква се скоро съдът да вземе решение.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Смятате ли, че избори 2 в 1 са добра алтернатива за страната?

Подкаст