ВХОД / РЕГИСТРАЦИЯ

КНСБ настоява за 15% по-високи заплати в градския транспорт

КНСБ

При сегашните възнаграждения няма желаещи да работят, 40% са в пенсионна възраст

Федерацията на транспортните синдикати  към Конфедерацията на независимите синдикати в България (КНСБ) започна поетапни протестни действия във връзка с предстоящото приемане на държавния бюджет и недостатъчните средства, предвидени в него, за устойчив ръст на възнагражденията в градския транспорт в страната.

Ще бъдат поставени протестни табели върху превозните средства от градския транспорт в цялата страна, както и по билетните каси и работните места на служителите. Това е само първа стъпка за мирно изразяване на недоволство и несъгласие с така предложения Бюджет 2024 от страна на работещите в системата на градския транспорт, посочват от синдиката. 

Заложените средства са 89 млн. лева. С нерентабилните линии сумата е около188 милиона. Искането ни е за още 37 млн. лв. в държавния бюджет за целево увеличение на заплатите в сектора. То е свързано с желанието за защита на професионалните и социалните интереси на работещите в градския транспорт, обясни пред БНР-Радио София инж. Александър Шопов – председател на Федерацията на транспортните синдикати.  От тези средства 30 милиона са за София, а останалите – за страната.

Сумата е за около 15% увеличение на заплатите. Няма достатъчно желаещи за работа в градския транспорт, изтъкна още Шопов. Това се отнася за водачи на превозни средства, а дори и за хигиенисти в софийското метро. Там няма желаещи за работа, защото има нощен труд и големи площи за почистване. Недостигът е за 150-200 души.

Средно около 40% от кадрите в градския транспорт са в пенсионна възраст.

Според транспортните синдикати социалното напрежение в градския транспорт в страната расте с всеки изминал ден поради факта, че заплатите в сектора са изядени от инфлацията и изпреварващия ръст на доходите в частния сектор. Всекидневно напускат служители, които търсят по-добри условия на труд в частния сектор, макар и на по-ниско квалифицирани работни позиции. На мястото на пенсионираните служители не постъпват нови заради ниските стартови възнаграждения и липсата на перспектива. 

Всичко това води до натрупване на големи количества извънреден труд, достигащи до над 250 хил. часа за тази година в някои от дружествата. Този положен извънреден труд пряко оказва негативно влияние върху безопасността, която предлага градският транспорт. 

Шопов напомни за готвения голям протест на 18 декември.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Смятате ли, че ротацията във властта трябва да се случи на всяка цена?

Подкаст