Hasbro уволнява почти 20% от служителите заради слаби продажби на игри и играчки

Производителят на игри и играчки Hasbro ще съкрати около 1100 служители, което представлява почти 20% от общия брой служители, работещи за американската компания по света.

Изпълнителният директор на Hasbro Крис Кокс обяви предстоящите съкращения в писмо до служителите, чийто текст е прегледан от The Wall Street Journal. Решението за съкращаване на персонал идва, тъй като продажбите на играчки са по-слаби от очакваното в продължение на три поредни тримесечия и периодът на празничните продажби също не отговаря на очакванията, според писмото.

Ако в средата на годината Hasbro прогнозираше, че ще има 3-5% спад в продажбите за цялата година, то през октомври компанията преразгледа прогнозата и обяви, че очаква 15% спад в годишните продажби.

Съкращенията на служители ще бъдат извършени през следващите 18 до 24 месеца, се посочва в писмото. В началото на 2023 г. компанията вече обяви предстоящи съкращения. Става дума за около 1000 служители, като към днешна дата са освободени около 800. Съкращенията трябва да намалят разходите, според оценки на ръководството, със 100 милиона долара годишно.

Освен това компанията планира да се откаже да наеме един от офисите от януари 2025 година.

И през август ръководството на Hasbro обяви, че компанията възнамерява да се върне към основния си бизнес за производство на игри и играчки, а неосновните активи ще бъдат разпродадени.

В същото време беше обявено за предстоящата продажба на отдела за производство на филми и развлекателно съдържание на eOne за 500 милиона долара на Lions Gate Entertainment.

Акциите на Hasbro на борсата Nasdaq реагираха на новината със спад от 5.6 процента. От началото на годината акциите на дружеството са поевтинели с 21 на сто.

Като цяло тази година беше слаба за индустрията на игри и играчки в САЩ, която преживя истински бум по време на пандемията. От началото на годината до септември продажбите на такива продукти в САЩ са паднали с 8 процента на годишна база, според компанията за пазарни проучвания Circana. През ноември спадът е с 10 на сот спрямо ноември 2022 година.

Hasbro, Inc. (сричково съкращение от оригиналното му име – Hassenfeld Brothers) е американска мултинационална холдингова компания, регистрирана и с централен офис в Pawtucket, Роуд Айланд.

Марката Hasbro създаде телевизионни предавания за популяризиране на продуктите си, като Family Game Night в мрежата Discovery Family предшественикът на масмедийната и развлекателна компания Entertainment One. Въпреки това, Hasbro продаде eOne на Lionsgate през 2023 г., като същевременно запази „способността да разработва и произвежда“ средства за масова информация, „свързани с основния IP на Hasbro“.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Осезаема ли е разликата в битовите сметки спрямо миналогодишните ви разходи?

Подкаст