Италианският производител на алкохолни напитки Campari обяви закупуването на известната френска марка коняк Courvoisier от японската компания Beam Suntory. Сумата ще бъде 1.2 милиарда долара, като това е най-голямата сделка в историята на компанията.
Очаква се сделката да приключи през следващата година.
Ако целите за продажби бъдат постигнати, Campari ще плати допълнителни 120 милиона долара през 2029 година.
От 2007 г. Campari придоби 27 други компании на обща стойност над 3 милиарда евро, включително Grand Marnier Group за 490 милиона евро.
Новото придобиване прави компанията по-сериозен конкурент на традиционните пазарни лидери – Diageo и Pernod Ricard.
Сделката също укрепва позицията на Campari на американския пазар, който представлява 55 процента от всички продажби на Courvoisier, както и в Азиатско-тихоокеанския регион, където продажбите на коняк като цяло растат.
Campari очаква придобиването на Courvoisier да повиши продажбите му с 9 процента, а печалбата на акция с 2 процента.
Courvoisier е основана през 1828 г., като това е един от най-известните коняци в света, един от така наречените големи четири коняка. Продажбите на компанията са паднали с 33 процента миналата година.
Акциите на Campari паднаха с 5 процента след обявяването на сделката.
Конякът (Cognac) е силно алкохолно питие, вид бренди, което се произвежда от определени видове грозде по технология от региона Шарант, Западна Франция. Използва се предимно сорта Фол Блан, но поради факта, че е податлив на болести, постепенно е заменен от сорта Уни Блан. До 90% от гроздето трябва да е Фол Блан/Уни Блан, останалите 10% може да са Коломбар или други сортове, отглеждани в региона.
Конякът е наречен така по името на град Коняк, департамент Шарант. За да се нарича едно бренди коняк, трябва да е произведено от грозде от региона около този град.
Обикновено коняк се пие в специални чаши за коняк, като предварително се загрява и така потребителят може да се наслади на ароматите, които се отделят.