Британската мултинационална компания Unilever Corporation обяви продажбата на своя козметичен бизнес Elida Beauty на американския инвестиционен фонд Yellow Wood Partners. Сумата на сделката не се разкрива, приходите на подразделението за миналата година възлизат на около 800 млн. евро. Очаква се сделката да бъде завършена до средата на следващата година.
Elida включва около 20 козметични марки, включително Timotei, Q-Tips, Brut, Cares, Tigi. Unilever се опита да продаде Elida през 2021 година. Както пишат медиите, тогава тя не беше доволна от условията на офертите за покупка. През септември тя отново започна да търси купувач за бизнеса.
Преди няколко месеца изпълнителният директор на Unilever Хайн Шумахер коментира, че компанията планира да се фокусира върху развитието на 30 ключови марки, които представляват 70 процента от продажбите на компанията. Преди това компанията се опита да намали портфолиото си от марки през последните години и да се съсредоточи върху няколко ключови области. През 2021 г. Unilever продаде бизнеса си с чай, включващ марките Lipton, Brooke Bond и други, за 4.5 млрд. евро. През май същата Yellow Wood Partners купи козметичната марка Suave от компанията.