През ноември износът на швейцарски часовници е нараснал с 3.1 процента и възлиза на 2.5 милиарда швейцарски франка (2.9 милиарда долара), което е рекордна цифра. Тези данни бяха публикувани от Федерацията на швейцарската часовникарска индустрия. Производството на часовници е сред основните промишлени сектори в Швейцария.
През първите 11 месеца на годината продажбите са се увеличили със 7.7 процента. Така обемът на износа на часовници ще бъде рекорден за 2023 г. като цяло – остават само 200 милиона евро, за да се преодолее цифрата от миналата година. Ръстът на износа не се дължи на увеличаване на броя на продадените часовници, а на покачването на цените. Броят на продадените часовници е намалял през ноември с 1.3 процента до 1.55 милиона броя.
Както се отбелязва в наскоро публикуван доклад на Bain & Company и Altagamma, това отразява обща тенденция на пазара на луксозни стоки – паричният растеж продължава поради по-високите цени, но физическият обем на продажбите намалява.
Темпът на растеж на продажбите на швейцарски часовници в парично изражение обаче се забави значително от началото на годината. По-рано експертите на Bloomberg отбелязаха, че търсенето на швейцарски часовници, което се увеличаваше през последните три години, постепенно започна да намалява.
През ноември износът на швейцарски часовници за Китай е намалял с 3.7 процента, докато износът за САЩ показва доста слабо увеличение от 0.9 процента. В същото време износът за Обединеното кралство (с 16.7%), за Хонконг (с 12.9%) и за Япония (с 11.9%) нараства значително.