Международната корпорация за добив на диаманти De Beers увеличи продажбите на диаманти през десетия бизнес цикъл на тази година с 44 милиона долара в сравнение с предходния период. Това показва доклад, публикуван на сайта на компанията.
От 9 ноември до 19 декември бяха продадени диаманти на стойност 130 милиона долара в сравнение с 86 милиона долара в цикъла, започнал на 4 октомври и завършил на 3 ноември. На годишна база продажбите са паднали 3.2 пъти. За същия период на 2022 г. цифрата е била 417 милиона долара.
Според главния изпълнителен директор на De Beers – Ал Кук, компанията адаптира предлагането на диаманти към текущото търсене. Той отбеляза наближаващия празничен сезон, в навечерието на който има признаци за възстановяване на баланса между предлагането на едро на диаманти и тяхното търсене.
Преди това в интервю за списание Finacial Times Кук коментира, че не разбира как Европейската комисия планира да проследява диамантите, добивани в Русия, като част от забраната за износа им в 12-ия пакет от санкции. Според него дори и да иска, обикновеният митничар няма да може да погледне един диамант и друг и да каже, че единият е руски.
По-рано най-големите производители на диаманти в света обявиха желанието си да възстановят цените на скъпоценните камъни.