Mercedes-Benz създаде водороден Unimog – експериментален камион, създаден от подразделението Mercedes-Benz Special Trucks като част от проекта WaVe за тестова експлоатация.
Шасито е взето като основа за Unimog U 430, който е оборудван с газов двигател, специално преобразуван за водород. Междуосието и дължината на платформата са проектирани така, че четири резервоара за водород да могат да бъдат монтирани зад кабината, без да се намаляват полезните размери на платформата.
Двигателят с мощност 290 конски сили се задвижва от четири цилиндъра с високо налягане, обединени в два независими резервоара, в които се съхраняват общо около 14 килограма водороден газ под налягане от 700 бара. Тестовият камион е оборудван с предна косачка, което направи възможно тестването на модела в реални условия.
Според немския автомобилен производител, водородният двигател е по-тих от дизеловия двигател и в процеса отделя само водна пара, която излиза от изпускателната тръба. Въз основа на резултатите от тестовете в Горна Франкония, където водородният Unimog ще коси трева на участък от магистралата между Байройт и Бамберг, ще бъде взето решение за търговските перспективи на такива камиони.