Китайският производител на електроника Xiaomi представи първия си електрически автомобил – седанът SU7. От компанията обявиха, че през следващите 15 до 20 години възнамеряват да станат един от „топ 5 световни производители на автомобили и да издигнат цялата китайска автомобилна индустрия“. Компанията възнамерява да инвестира 10 милиарда долара през следващите 10 години в производството на автомобили.
Съкращението SU в името на първия модел Xiaomi означава Speed Ultra. SU7 е седан с четири врати с дължина на каросерията 4997 мм, ширина 1963 мм, височина 1455 милиметра. Той ще се произвежда в две версии: едната с батерия от 73.6 kWh и мощност на двигателя 299 к.с., а втората – със 101 kWh и 374 к.с. съответно. Максималната скорост на моделите е 210 км/ч и 265 км/час. С едно зареждане електрическият автомобил може да измине до 800 километра.
През 2025 г. Xiaomi планира да пусне друг V8 модел електрически автомобил с батерия от 150 kWh и пробег до 1200 км без презареждане.
Производството на SU7 вече стартира в Пекин в завода на автомобилната компания BAIC Group.
Името на компанията буквално се превежда като „малко зрънце“, т.е. просо. Лей Дзюн (основателят на компанията) обяснява, че това е препратка към интерпретация на една от будистките сутри – „силата на просено зърно е голяма, колкото планината Меру и може незабавно да спре бурна река.” Също така окончанието MI се интерпретира като „мобилен интернет“ (mobile internet) и даже Mission: Impossible („мисията невъзможна“), намеквайки, че компанията си поставя задачи, които изглеждат невъзможни за изпълнение, и постига успех, като ги решава.
Милиардерът Лей Дзюн, съосновател на компанията, заемащ позицията главен изпълнителен директор, често е наричан китайският Стив Джобс. Той притежава над 30% от акциите й.
За да намали операционните разходи, компанията рекламира своята продукция чрез микроблогове, в социалните мрежи и на срещи с възторжени единомишленици.