Албена Колячева е новият „Маркетинг Мениджър“ на най-голямата верига ресторанти за бърз сървис в храненето McDonald’s за България, съобщиха от компанията. С над 15 години локален и международен опит в областта на маркетинг и комуникации на потребителски стоки, Албена Колячева се присъединява към семейството на марката McDonald’s, където ще отговаря за развитието на устойчивата позиция на бранда, който отбелязва своята 30-та годишнина на българския пазар през 2024-та година.
Албена Колячева е икономист с бакалавърска степен, специалност „Маркетинг“ и магистър, специалност „Стопанско управление“ от Университет за национално и световно стопанство, София. Тя притежава и бизнес квалификации от London Business School. Владее английски и испански език.
Професионалният й опит е концентриран в компания за производство на храни номер едно в света, където тя извървява пътя си от маркетинг асистент до маркетинг мениджър, поемайки и роли в областта на корпоративните отношения и дигиталния маркетинг.
Професионалният почерк на Албена е белязан от афинитет към устойчиви, дигитални и иновативни практики в сферата на стратегическия маркетинг. Тя е развивала успешно както стартиращи, така и установени глобални брандове и екипите, работещи за тях.
„В навечерието на 30-годишния юбилей на компанията в България съм повече от мотивирана от възможността да затвърдя имиджа на една от най-големите марки-икони McDonald’s като пионер и първенец в изживяването в сегмента на бързия сервиз в храненето“, казва Албена Колячева. „Вълнуващо и отговорно е да работим заедно в посока за ново поколение почерк и прочит на дейностите на компанията, с които да засилим емоционалната връзка на потребителите с една от най- успешните марки в историята на маркетинга и символ на прехода в България преди цели 30 година. Стремежът ми ще бъде за ясно и устойчиво развитие, с фокус върху иновациите в операциите и продуктите на McDonald’s, с които да продължим да развиваме доверието, което ни гласуват и с което израстват вече поколения българи“, посочва Албена Колячева.
За марката McDonald’s в България днес работят 1000 служители. „Професионалната етика, ангажираността по отношение на изграждането на по-добри общности, фокус в изживяването на клиентите ни, отдадеността за хората ни, стремежа към усъвършенстване и умението да развиваме печеливш бизнес, са ключовите принципи, в които се срещнахме и в които припознаваме съвместното си поведение на българския пазар“, коментира Веселин Яничиевич, управляващ директор на верига ресторанти McDonald’s за България.

България е 75-та държава, в която McDonald’s открива ресторанти. Първият е в Пловдив.
McDonald’s е световен лидер в областта на бързия сервиз в храненето , с над 35 000 ресторанта в над 100 държави. В България, McDonald’s разполага с 43 ресторанта в 13 населени места. С непрекъснато развитие и адаптация към променящите се потребности на клиентите, McDonald’s запазва ролята си на лидер в индустрията на бързия сървис както у нас, така и по света.