Британският производител на луксозни стоки „Бърбъри“ (Burberry Group PLC) намалява финансовите си прогнози за 2023 година. Както следва от отчета на компанията, сега тя очаква оперативната печалба да варира от 410 млн. паунда (523 млн. долара) до 460 млн. паунда.
Като причина за преразглеждането на прогнозата компанията отбелязва общата ситуация на пазара, където търсенето на лукс стоките намаляват. От Burberry отбеляза спада в търсенето дори по време на ключовия коледен период.
Днешното предупреждение от компанията е третото от началото на годината. През ноември Burberry вече ревизира прогнозата си за цялата година надолу, съобщавайки, че оперативната печалба за годината ще бъде между 552 и 668 млн. паунда.
Акциите на компанията паднаха със 7 процента след нейното съобщение. От януари миналата година спадът на цените е с 44 на сто.
Акциите на основните конкуренти на компанията – LVMH и Kering, паднаха с 2 процента. Тези компании не са обявявали, че ще намалят собствените си прогнози за печалба, но многократно са съобщавали за цялостен спад в търсенето на луксозни стоки на ключови пазари през последната година.
Burberry Group plc е създадена през 1856 г. от Томас Бърбъри и е с централен офис в Лондон, Англия. Компанията проектира и продава готово облекло, кожени аксесоари и обувки.
През 2021 г. Burberry обяви, че до 2040 г. ще се превърне в компания с „положителен принос към климата“. Модната марка също така обяви, че ще се ангажира с нова цел за намаляване на емисиите по веригата на доставки (т.е. активи, които не са собственост или не се контролират от докладващата организация) с 46 процента до 2030 г., което е увеличение спрямо по-ранно обещание за 30 процента намаление.
Burberry беше първата луксозна марка, която беше атакувана в Китай като част от реакцията по отношение на санкциите срещу предполагаемите нарушения на човешките права в Синцзян. А актриса Zhou Dongyu, която беше посланик на марката, прекрати договора си с Burberry.
През април 2022 г., след напускането на Марко Гобети, шефът на Versace Джонатан Акеройд пое Burberry като следващ главен изпълнителен директор.
През юли 2022 г. Burberry обяви тайландския художник Vachirawit Chivaaree за първия си глобален посланик на марката от региона на Южна Азия и Тихия океан.
По-късно през 2022 г. главният оперативен и финансов директор на компанията обяви забрана за използването на екзотични кожи – като алигатор и змия, в нейните колекции.
През септември 2022 г. Burberry обяви дизайнера Даниел Лий, бивш творчески директор на Bottega Veneta, като заместник на Рикардо Тиши като главен творчески директор на компанията.
През февруари 2023 г. беше въведено ново лого и брандиране: това върна логото на Equestrian Knight. Новата посока беше формулирана като „модерен поглед върху британския лукс“ В популярната култура.