Американската компания Tesla е загубила 94 милиарда долара пазарна стойност от началото на 2024 г., сочат изчисления на Bloomberg. Акциите на компанията на Илон Мъск паднаха на фона на конкуренцията с китайските марки и съобщенията за намеренията на компанията за коли под наем Hertz Global Holdings Inc. да се откаже от електрическите превозни средства, отбелязва агенцията.
Спадът от 12% на Tesla от началото на януари е най-лошото представяне на компанията от 2016 година. Тогава акциите на Tesla паднаха с 14% през първите девет дни на годината. Като цяло текущите загуби в капитализацията, отбелязва Bloomberg, са станали максимални, откакто Tesla излезе на борсата през 2010 година.
На 12 януари Tesla намали цените на два модела свои електрически превозни средства, произведени в Китай. Цената на Model 3 е намалена с 5.9 процента до 245 900 юана (34 300 долара), Model Y – с 2.8 процента до 258 900 юана (36 100 долара). През последната година и половина Tesla многократно понижи цените на електрическите си автомобили в САЩ и Китай.
В края на миналата година китайският производител на електрически автомобили BYD отново надмина Tesla по общи продажби на автомобили. Китайците продазоха 3 милиона коли през 2023 г., докато Tesla – само 1.84 милиона.