Заради конфликта в Червено море митата върху морския търговски транспорт ще се повишат рязко. Това заявиха от пресслужбата на ръководството на пристанището на Антверпен, най-голямото пристанище на Белгия и едно от ключовите пристанища на Северна Европа – второ след Ротердам.
„Тарифите се покачват. Потенциално увеличението на тарифите за контейнерите ще бъде с 60 процента. Застрахователните премии се увеличават с 20 процента“, изчисляват в Антверпен.
В допълнение към нарастващите тарифи, поради пренасочването на някои маршрути за доставки от Китай през южния край на Африка, сроковете за доставка на товари също са се увеличили – средно със седем до десет дни.
И по-рано от пристанището на Антверпен коментираха, че не може да изключат прекъсвания поради опасната ситуация в Червено море.
Засега няма сериозни последствия. Броят на посещенията на кораби остава същият. Контейнерните кораби бяха най-силно засегнати, докато други категории кораби бяха по-малко засегнати, отбелязват пристанищните власти.
Една от основните причини за прекъсването е сериозното нарушаване на графика за пристигане на кораби. Поради смущения в графика ефективността на терминалите намалява.
Преди това италианският външен министър и вицепремиер Антонио Таяни заяви, че заради атаките на хутите срещу търговски кораби в Червено море италианската икономика търпи загуби.
Министърът подчертава, че Италия се застъпва за безопасно корабоплаване в Червено море и работи за решаването на проблема.
Пристанището на Антверпен е в сърцето на Европа, достъпно за големи кораби. Антверпен стои в горния край на приливния естуар на Шелда. Естуарът е плавателен за кораби с повече от 100 000 бруто тона до 80 км навътре в сушата. Подобно на пристанището на Хамбург, вътрешното местоположение на пристанището на Антверпен осигурява по-централно местоположение в Европа от повечето пристанища в Северно море. Доковете на Антверпен са свързани с хинтерланда чрез железопътен транспорт, шосе и водни пътища по реки и канали.