Renault Group съобщи, че през 2023 г. е успяла да продаде 2.23 милиона коли. Така за първи път от пет години компанията успя да постигне ръст на продажбите. Спрямо 2022 г. те са се увеличили с 9 процента.
В изявлението на компанията се отбелязва, че марката Renault се е превърнала в най-продаваната марка на своя ключов френски пазар за първи път от 2020 г. насам. През годината във Франция са продадени около 278 хиляди автомобила от тази марка (без търговски превозни средства, или ръст от 18% спрямо 2022 г.), което й позволява да заобиколи основния си конкурент Peugeot.
Освен това Renault се превърна в най-продаваната френска марка в света. През миналата година са продадени 1.55 милиона леки автомобила от тази марка, което е с 9.4 процента повече от 2022 година. Като цяло продажбите на леки автомобили на групата са нараснали през миналата година с 6.9 процента до 1.84 милиона броя, а на търговски превозни средства с една пета до 397 600 броя.
Renault произвежда още автобуси, трактори и камиони. Компанията е основана на 25 февруари 1899 г. от братята Луи, Марсел и Фернан Рено. По-късно Марсел загива в автомобилно състезание, а Фернан се оттегля по здравословни причини.
Символът на диамант става лого на Renault през 1925 г., като за първи път е поставен на модела 40CV, който поставя редица рекорди по дължина на пробега и икономичност, и побеждава в рали „Монте Карло“. През 1944 г. Луи Рено е арестуван за сътрудничество с нацистите и хвърлен в затвора, където умира на 24 октомври. Дори и без Луи, името Renault продължава да живее в автомобилите.
Генерал Шарл де Гол решава да национализира компанията и така названието ѝ се променя на „Régie Nationale des Usines Renault” (Национално управление на заводите Renault).
Renault продава своята продукция под пет марки:: Renault, Lada, Dacia, Renault Samsung Motors и Alpine.