Социалната мрежа “Редит” ще проведе първично публично предлагане през март

Компанията “Редит” (Reddit), която притежава едноименната социалната мрежа за споделяне на снимки, видео материали и текстове, е готова да проведе първично публично предлагане (IPO) през март, съобщава Reuters, позовавайки се на свои източници в компанията. 

Това ще бъде първото публично предлагане на ценни книжа на голяма социална мрежа, откакто Pinterest стана публична през 2019 година. 

Reddit за първи път обяви намерението си да проведе IPO през 2020 година. В края на 2021 г. компанията подаде поверителна молба до Комисията за ценни книжа и борси на САЩ (SEC) за готовността си да проведе IPO и оттогава няма информация за предстоящото й листване от Reddit. 

Сега, според източници на Reuters, ръководството на компанията най-накрая е взело решение за подробностите около плана за пускане на акции на фондовата борса. Публично изявление за намерение за провеждане на IPO трябва да бъде подадено в SEC в края на февруари. 

Компанията иска да стартира роуд шоу в началото на март, а до края на месеца да приключи процедурата по влизане на борсата. Reddit беше оценен на 10 милиарда долара въз основа на резултатите от последния кръг на финансиране в края на 2021 година. Според източници на агенцията, като част от IPO компанията иска да продаде 10 процента от акциите. 

Reddit ще определи цената на акциите си по-близо до влизането си на фондовата борса, казват източници. В същото време те също така подчертават, че времето на IPO все още може да бъде изместено. 

От самата компания отказаха да коментират информацията на Reuters. 

Създателите на сайта обясняват названието Reddit с игра на думи на английски: „I read it on Reddit“ („Прочетох го в Редит.“).

“Редит”, която генерира приходите си предимно от реклама и продажба на премиум достъп на потребителите си, все още не е реализирала печалба, написа в своя публикация през юни Стив Хъфман, един от създателите на платформата.

За 2023 г. се очаква “Редит” да генерира малко над 800 милиона долара приходи от реклама, което е с повече от 20 процента над съответната сума през 2022 г.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Трябва ли да се въведе таван на надценките на основните хранителни продукти?

Подкаст