Акциите на френския производител на луксозни стоки LVMH Moet Hennessy-Louis Vuitton (LVMH) поскъпват с 11.8% в търговията в Париж след публикуването на тримесечните и годишните отчети на компанията. Ръстът на акциите на компанията повиши пазарната капитализация на компанията с 27.6 милиарда евро и изтласка индекса на европейските акции STOXX 600 до най-високото му ниво от две години, предаде Ройтерс.
Реакцията на пазара на докладите на LVMH също беше силна, тъй като досега почти всички пазарни играчи говореха за общ спад в търсенето на луксозни стоки на ключови пазари, а един от конкурентите на LVMH – британската Burberry Group PLC, напълно понижи прогнозата си за финансовото представяне 2023 година.
В края на миналата година приходите на LVMH нараснаха с 13% до 86.2 милиарда евро, надхвърляйки прогнозите на анализаторите. Печалбата от основните дейности се увеличава с 8% до 22.8 млрд. евро, нетната печалба също е с 8% нагоре до 15.2 млрд. евро. Значителен принос за растежа има успешната работа на най-голямото подразделение за мода и кожени изделия, чиито приходи се увеличават с 14 процента. Приходите от подразделението за парфюми и козметика са нараснали с 11 на сто. Приходите на подразделението за вина и спиртни напитки паднаха с 4 процента.
Още през септември LVMH говори за спад в търсенето на шампанско след пандемията, отбелязвайки, че инфлацията в много страни означава, че хората купуват по-малко скъпи напитки.
Френската компания също обяви увеличение на дивидентите от 7.5 на 13 евро на акция.
Що се отнася до перспективите за 2024 г., шефът на LVMH Бернар Арно каза, че компанията се впуска в това с увереност и очаква продажбите да се повишат благодарение на по-ниските лихвени проценти. Техният растеж може да бъде улеснен и от изборите в Съединените щати – това събитие, според оценките на LVMH, обикновено значително съживява пазара.