LG Electronics Inc. (LG) обяви своите финансови резултати за 2023 година, разкривайки консолидирани приходи от 84.2 трилиона корейски вона и оперативен приход от 3.55 трилиона корейски вона. Резултатите бележат трета поредна година с рекордни годишни приходи, обявиха от компанията. Оперативната печалба също е стабилна, като се доближава до нивата, наблюдавани през предходния период на засилено търсене.
Въпреки предизвикателните външни фактори, като икономическото забавяне и намалено търсене, ключовият бизнес на LG с домакински уреди, както и бързоразвиващата се дейност с части за автомобили, демонстрират забележителна издръжливост, поддържайки постоянен растеж за осма поредна година. Общите приходи на тези бизнеси надхвърлят 40 трилиона корейски вона през миналата година, което е значително увеличение от резултатите през 2015 г., когато приходът се равняваше на 18 трилиона корейски вона. За същия период, пропорциите на тези два бизнеса спрямо общите приходи нарастват от 32.5 до 47.8 процента.
Резултатите се дължат на стратегическите усилия на LG да подобри бизнес портфолиото си. Компанията успешно разшири бизнеса си в областта на B2B, като идентифицира рано повратните точки на пазара и интегрира нови бизнес модели, включително абонаментни услуги, в съществуващите рамки. Освен това иновативният бизнес модел на LG за съдържание и услуги, използващ обширната потребителска база от стотици милиони продукти в световен мащаб, също допринася за осигуряването на стабилна рентабилност.
В перспектива LG се ангажира с непрекъсната трансформация от зряла бизнес ориентирана структура към структура, ориентирана към бъдещ растеж. През 2024 година компанията ще съсредоточи възможностите си върху преодоляването на ограниченията, за да увеличи максимално своя бизнес потенциал. Ръководена от новосъздадената компания за продажби и маркетинг в чужбина, LG ще се стреми към допълнителен растеж и разширено продуктово покритие, особено на развиващите се пазари, където има по-големи възможности за растеж.
LG Electronics е световен иноватор в технологичната и консуматорската електроника с присъствие в почти всяка държава и международен екип от над 74 000 души. Четирите бизнес подразделения на LG – Home Appliance & Air Solution, Home Entertainment, Vehicle component Solutions и Business Solutions, са с общ глобален приход от над 80 трилиона корейски вона през 2022 година. LG е водещ производител на потребителски и търговски продукти като телевизори, електродомакински уреди, климатична техника, монитори, роботи в сферата на услугите, автомобилни компоненти, както и висок клас брандове като LG SIGNATURE и LG ThinQ, познати по целия свят.