Европейската централна банка отпуска заем за 1530 заемни станции за електромобили в България
Европейската инвестиционна банка одобри заем в размер на 40 млн. евро на регистрираната в Австрия „Eldrive Holding GmbH“ за инсталиране на 8 472 зарядни станции за електрически превозни средства в България, Литва и Румъния през следващите три години.
Проектът подкрепя чистата мобилност и целите на “Зелената сделка” на Европейския съюз за устойчив транспорт и декарбонизация.
Това споразумение е подкрепено от програмата „InvestEU“, която има за цел да привлече повече от 372 млрд. евро допълнителни инвестиции между 2021 и 2027 година. Програмата мобилизира инвестиции за приоритети на Съюза, като зелен преход, конкурентоспособност, иновации и устойчива инфраструктура.
Европейската комисия одобри проекта на България и Румъния за проучване на втори мост над Дунав

Европейската комисия даде зелена светлина за финансиране на предпроектно проучване за нов мост над Дунав при Русе – Гюргево в размер на 6.9 млн. евро.
Общият бюджет на проекта е 13.7 млн. евро, а остатъкът от средствата ще се осигури от бюджетите на двете държави. За това информираха от пресцентъра на Министерството на транспорта и съобщенията.
Предстои най-късно до средата на годината България и Румъния да подпишат споразумение с Европейската изпълнителна агенция за климат, инфраструктура и околна среда за предоставяне на финансирането. До 2026 година трябва да са изяснени техническите, финансови, правни и екологични параметри на проекта за ново съоръжение.
И строителите също плачат

Последиците от непремерените инвестиции у нас, често водят до катастрофални резултати. А, че българинът се хвърля на „модерното“ е неоспорим факт. Такъв е случаят с една широко рекламирана, но катастрофирала инвестиция в позабравеното преди години карловско село Баня, което живна покрай историите с царските имоти у нас. От праха на годините беше „изтупана“ и тази за имението, построено 1929 г. от цар Борис III, което е сред шестте лични имота на царското семейство Кобургготски и единствената къща, построена от цар Борис Трети. Точно разходките на величеството събудиха и интереса за инвестиции тук.
Така преди 15-тина години се роди идеята на строителната компания „СД Виана“ ООД за изграждането на мащабен спортно-оздравителния център. Проектът бе впечатляващ за балнеоложкия курорт в сърцето на Балкана, прочут с минералните си извори.
Вятърни перки в Черно море наистина ли ще убият подводния свят и туризма?

Управляващи и опозиция се скараха за пореден път в парламента. Този път заради изграждането на вятърен парк в Черно море. В крайна сметка парламентарното мнозинство на ГЕРБ, “Продължаваме промяната-Демократична България” и ДПС успя на първо четене в четвъртък да преодолее съпротивата на опозицията от БСП, “Има такъв народ” и “Възраждане”.
Законопроектът за енергията от възобновяеми източници в морските пространства беше внесен още в предишния парламент, но остана на ниво енергийна комисия. Дадени бяха 28 дни за предлагане на корекции между двете четения. В това време трябва да се разсеят опасенията, че перките в морето ще съсипят туризма и че зад тези офшорни паркове стоят лобита. Управляващите твърдят, че за страната ще е много изгодно да се насърчи регулацията за използването на морския вятър за производство на ток. Твърденията им се базират на анализи, че имаме голям, но все още непроучен потенциал за производство на ток от такива обшорни паркове.
За Атанасова – ясно. Ами Ковачева?!

Докато Картечарката на ГЕРБ Десислава Атанасова обира негативните емоции около избора й за конституционен съдия, омбудсманката Диана Ковачева беше наместена в комфортна тишина за съдия в Европейския съд по правата на човека. Мандатът е също 9-годишен, а изборът – повече политически, отколкото професионален. Гласува го обаче не национален орган, а международен – Парламентарната асамблея на Съвета на Европа.
Още на следващия ден Ковачева увери, че не била обвързана политически, а твърденията за това били несправедливи, понеже никога не е членувала и не била обвързана с политическа партия. Явила се като eĸcпepт, а дa cтaнe cъдия в Страсбург било cтyдeнтcĸaта й мeчтa. Ощe тoгaвa cи пpeдcтaвяла, чe въpxът в ĸapиepaтa нa eдин юpиcт e дa бъдe cъдия в Eвpoпeйcĸия cъд пo пpaвaтa нa чoвeĸa.