Ще се облекчи визовия режим за турските туристи

Министърът на туризма Зарица Динкова Ангел Чолаков посланик в Турция Васил Вълчев – генерален консул в Истанбул турските туристи

Турските туристи са изключително важни за българския пазар и ние ще работим, за да облекчим процеса по получаване на визи. Това обаче не трябва да става в ущърб на сигурността и шенгенските разпоредби“, каза министър Динкова по време на международното изложение EMITT, което се провежда в Истанбул. „Българските консулски служби в Турция работят не само за сигурността на България, но и за сигурността на целия Европейски съюз“, посочи тя.

Министърът на туризма Зарица Динкова проведе работна среща с Ангел Чолаков – извънреден и пълномощен посланик на България в Турция, и Васил Вълчев – генерален консул в Истанбул.

Според Ангел Чолаков, се работи за повишаване на ефективността, бързината и производителността в процеса по издаване на български визи за турските посетители. „Ние трябва да атакуваме с много амбиция този турски пазар и сме на ваше разположение“, заяви той.

Посланик Чолаков подчерта и, че в Анкара съвсем наскоро бе открит пресклуб на БТА, „Идеята е той да не бъде просто офис на БТА, а да бъде културно-информационен туристически център на България. Всеки български курорт може да рекламира своята дейност в самия клуб“, подчерта Ангел Чолаков.

Генералният консул на България в Истанбул Васил Вълчев отбеляза, консулската ни служба в най-големия турски град ще ангажира максималния си капацитет така, че максимално много туристи да имат възможност да посетят България. „Но Шенген е набор от правила, които трябва да бъдат спазвани“, заяви Вълчев.

Потенциалът на турския пазар е огромен, затова трябва да се намери начин да го реализираме и да улесним достъпа на турски туристи у нас. „Турските туристи са изключително важни за България, а през декември отчетохме 22% ръст на турските туристи“, коментира министърът на туризма Зарица Динкова.

Тя подчерта и стремежа на България да се наложи на турския пазар като водеща дестинация за СПА, здравния и балнео туризма. В тази връзка, през декември беше организирана обиколка за турски журналисти и инфлуенсъри, които изготвиха свои писмени и видеоматериали за турската общественост.

България се рекламира на щанд с площ от над 100 кв. м, възможностите за туризъм представят „Албена“ АД, Win Travel, Замъкът „Влюбен във вятъра“ в Равадиново, P Group и общините Кюстендил, Варна, Велико Търново, Стара Загора, Банско и Хисаря.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Осезаема ли е разликата в битовите сметки спрямо миналогодишните ви разходи?

Подкаст