Продажбите на конвенционални и електрически автомобили падат в Китай. Сделките само с нови електрически превозни средства в страната са намалели с 38.8 процента през януари в сравнение с декември, според данни на Китайската асоциация на автомобилните производители, цитирани от Ройтерс.
Това е първият толкова значителен месечен спад в продажбите на електрически превозни средства от август миналата година. Спрямо декември общите продажби на автомобили също намаляват с 22.7 процента до 2.44 милиона броя.
В същото време продажбите се увеличават на годишна база: на конвенционални модели – с 47.9 процента, и на електрически превозни средства – със 78 процента.
Делът на електрическите превозни средства в общите продажби на автомобили в Китай достигна една трета през януари. Експертите отбелязват, че в началото на годината потребителското търсене както на конвенционалните, така и на електрическите автомобили в страната се забави.
При тези условия американската Tesla беше принудена през януари да намали продажните цени за китайските потребители с 6 процента за Model 3 и с 3 процента за Model Y. Основният конкурент на Tesla на пазара на електрически превозни средства – китайският BYD, продаде 201 400 автомобила през януари, което стана най-ниското ниво от март 2023 година. Януарските продажби на BYD в Китай паднаха с 41 процента спрямо декември, но се повишиха с 33% спрямо януари миналата година.
BYD Auto Co., Ltd. е автомобилен филиал на BYD Company, публично регистрирана китайска мултинационална производствена компания. Той произвежда пътнически акумулаторни електрически превозни средства (BEV) и плъгин хибридни електрически превозни средства (PHEV) в Китай. Освен това в производствената ѝ листа са още акумулаторни електрически автобуси и камиони.