Печалбите на “Перно Рикар” (Pernod Ricard) се свиват със спада на продажбите на алкохол. Френският концерн Pernod Ricard, вторият по големина производител на алкохолни напитки в света, публикува отчет за първата половина на финансовата 2023-2024 година.
Продажбите за този период са намалели с три процента до 6.59 милиарда евро, което съвпадна с прогнозите на анализаторите. Печалбата от оперативни операции също спадна с три процента до 2.14 милиарда евро, въпреки че анализаторите очакваха по-голям спад – от 5.1 процента. Най-много са паднали продажбите в Китай – с 9 процента, и в САЩ – със 7 процента.
Продажбите на вино са намалели с 11 процента, като най-значителен спад е отбелязан на пазарите в САЩ, Великобритания и Канада.
Както отбелязва производителят, глобалният пазар на алкохол сега преживява период на нормализиране след рязкото увеличение на търсенето на алкохол по време на пандемията от COVID-19.
В тази връзка Pernod Ricard коригира прогнозите си за тази финансова година. Ако по-рано се очакваше ръст на продажбите, сега компанията смята, че те ще останат на същото ниво, а печалбите ще се увеличат леко.
Компанията възнамерява да изкупи обратно акции на стойност 300 милиона евро от акционери тази година, в допълнение към тези, които вече бяха изкупени обратно през първата половина на миналата година за 150 милиона евро.
Акциите на Pernod Ricard поскъпнаха след обявяването на финансовия отчет.
Името на „Перно Рикар“ идва от двата емблематични продукта Перно Анис (Pernod Anise) и Рикар Пастис и двете алкохолни аперитиви на анасонова основа.