Тунел “Железница” днес ще бъде пуснат за движение. Отсечката е част от автомагистрала “Струма” и е най-дългият тунел у нас.
Строителството на съоръжението се забави заради укрепването на свлачища в района. Следващият етап е трасето да мине през Кресненското дефиле.
Тунелът е изграден по нов австрийски метод, подчертават от АПИ. На денонощие са прокопавани около метър и половина във всяка тръба и веднага след това е изграждана първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери.
Съоръжението е с две отделни тръби за движение. Дължината на всяка е около 2 километра. Съоръжението е с всички системи за безопасност, енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, електронна система за контрол на достъпа и т. н. Между тръбите има четири напречни връзки за пешеходци и още две за автомобили, по които ще могат да минават линейки, пожарни и други специализирани машини. В случай на пътен инцидент или затваряне на една от тръбите те ще се използват за безопасно извеждане на пътниците. Изграден е и обслужващ път при южния портал на тунела откъм Симитли, площадка за хеликоптер, два моста над Суха река, подпорна стена.