Schneider Electric, лидер в дигиталната трансформация на енергийното управление и автоматизацията, беше отличен на Годишните награди за работодателска марка Employer Branding Awards. Компанията спечели второто място в категорията Excellence in Coaching за своя дългосрочен проект „Устойчиво образование с Schneider Electric“, в който си сътрудничи с различни университети в България.
През миналата година компанията подписа няколко споразумения за партньорство с различни висши училища у нас. Специален фокус бе поставен върху Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“, където е и Умната фабрика на компанията в България.
Проектът, който Schneider Electric спечели приза, е за студентите със специалност „Телекомуникации с мениджмънт“ към Физико-технологичния факултет на университета. С подкрепата на фирмата бяха разработени два едносеместриални курса, посветени съответно на „Лийн“ и на „Енергиен мениджмънт“.
С тях студентите посещават умната фабрика на компанията в Пловдив, като заедно с това те преминават пълен семестър подготовка по всяко от двете направления. Те имат лекционна форма на обучение и работа по самостоятелни проекти с обучители-експерти от Schneider Electric. Лекциите дават практически и приложими в реална среда познания.
Общият хорариум на курса е 120 часа, а на часовете, посветени на проектна работа, е над 160 часа. Заедно с това Schneider Electric осигурява и мострено оборудване, с което студентите имат възможност да работят.
Според Калина Петкова, директор Корпоративни комуникации в Schneider Electric, целта е с „Устойчиво образование с Schneider Electric“ да се изгради реална връзка между бизнеса и образованието. Това е начинът да се подготвят бъдещите поколения за навлизане в прилагането на научните и практически умения, придобити в университета. „Тази програма е ефективна платформа, благодарение на която компанията предава опита си, като мотивира своя екип да се включи активно в обучението и предаването на знания на студентите“, отбелязва тя.
Проектът „Устойчиво образование с Schneider Electric“ е част от политиката за корпоративна социална отговорност на Schneider Electric за инвестиция в местните общности, създаване на мост между поколенията и обмен на знания.