Tesla загуби статута си на най-скъп автомобилен производител в света, отстъпвайки място на Mercedes-Benz, според доклад на международната аналитична агенция Brand Finance.
Спадът в стойността на Tesla се случи на фона на скандалите около Илон Мъск, които се отразиха на репутацията на производителя на електрически превозни средства и стойността на марката му. Цената на американската компания се понижи с до 58.3 млрд. долара, което позволи на Mercedes-Benz да застане начело. Стойността на германската марка се увеличи до 59.4 млрд. долара. Трета остана Toyota, която се оценява на 52.7 милиарда долара.
“Спадът в стойността на марката на Tesla стана още по-изразен (-12%), тъй като автомобилната индустрия се насочва все повече към електрически превозни средства, но силата на марката Tesla остава и потвърждава, че основната идентичност на компанията е силна. Тъй като други производители на електрически превозни средства, като BYD и New Flyer, отбелязват значителен растеж, устойчивите високи нива на информираност на потребителите и препоръките за Tesla вероятно ще бъдат от решаващо значение за компанията да остане конкурентоспособна”, казва Алекс Сено, управляващ директор на Brand Finance в Азиатско-тихоокеанския регион.
В Топ 10 са още четири германски марки – Porsche, BMW, Volkswagen и Audi. Сред най-скъпите автомобилни производители са още Honda, Hyundai и Ford
Анализатори от консултантската компания Brand Finance определиха и най-силната автомобилна марка в света, която е италианската марка Ferrari. А BYD беше признат за най-ценния китайски автомобилен производител, чиято стойност се увеличи с 20% до 12.1 милиарда долара.