Британската компания Tate&Lyle, производител на храни и напитки, реши да промени логото на един от емблематичните си продукти – Lyle`s Golden Syrup. Предишният дизайн на опаковката и логото съществува повече от 140 години и е признат от Световните рекорди на Гинес през 2007 г. като най-старата непокътната марка в света.
Според вестник The Standard, сега компанията е решила да “освежи наследството на марката, за да се хареса на потребителите от XXI век”.
Досега логото на Lyle’s Golden Syrup, захарен сироп или както още го наричат лека меласа, изобразяваше мъртъв лъв, легнал на земята, а около него летяха пчели. Логото, създадено през 1883 г. по инициатива на много религиозния собственик на захарната фабрика Абрам Лайл, препраща към библейската история за Самсон и дивия лъв (Книга на съдиите на Израел 14: 1-20).
Самсон среща лъв, който иска да го нападне и го убива. Няколко дни по-късно, минавайки покрай мястото на срещата с лъва, Самсон вижда, че пчелите са построили кошер в тялото на мъртвия лъв и в кошера вече има мед. Самсон взема меда, изяжда го сам, почерпи гостите на сватбата си и зададе на гостите гатанка за лъв: “От ядящия излезе нещо отровно, а от силния излезе нещо сладко.” Ейбрам Лайл използва леко модифицирана гатанка на Самсон: “От силния произлезе сладост”. Тази фраза беше поставена под изображението на мъртъв лъв.
Сега логото на сиропа показва само стилизираната глава на жив и дори привидно усмихнат лъв, в чиято грива се е заплела една пчела.
Старият дизайн на логото ще остане само на традиционните опаковки на този продукт –
върху кутиите на Lyle’s Golden Syrup. Всички други опаковки ще носят новото лого. Както отбелязва директорът на марката Golden Syrup на Lyle Джеймс Уайтли, потребителите искат да видят марки, които са в крак с времето и отговарят на настоящите им нужди.
Tate & Lyle PLC е глобален доставчик на храни и напитки за хранително-вкусовите и индустриалните пазари с регистрация в Британия. Първоначално бизнесйт ѝ е за рафиниране на захар, но от 70-те години на миналия век започна да се диверсифицира, като в крайна сметка се отказа от захарния си бизнес през 2010 година. След това компанията се специализира в превръщането на суровини като царевица и тапиока в съставки, които добавят вкус, текстура и хранителни вещества към храната и напитки. Компанията е регистрирана на Лондонската фондова борса и е съставна част на индекса FTSE 250.