Американската технологична компания Zoom Video Communications публикува отчети, които се оказаха по-добри от прогнозите на анализаторите. Така продажбите през последното тримесечие са се увеличили с 2.6% и възлизат на 1.15 млрд. долара при очаквани 1.13 млрд. долара. Печалбата на акция възлиза на 1.42 долара при прогнози на анализаторите за 1.15 долара. Нетните приходи за тримесечието достигнаха 298.8 милиона долара, докато година по-рано за същия отчетен период Zoom имаше нетна загуба от 104.1 милиона долара.
Както отбеляза главният финансов директор на Zoom Кели Стекелбърг, цифрите щяха да бъдат още по-високи, ако процесът на реорганизация на продажбите не беше настъпил през четвъртото тримесечие. Междувременно се увеличи и броят на корпоративните клиенти на Zoom, която предоставя видеоконферентни услуги: в края на тримесечието те са 220 400. В края на цялата финансова 2023 година приходите са се увеличили с 3.1% до 4.5 милиарда долара, нетната печалба достигна 637.5 милиона долара, докато през 2022 г. тази цифра беше 103.7 милиона долара.
Като се имат предвид резултатите, компанията обяви обратно изкупуване на акции за 1.5 млрд. долара. Ръководството на Zoom прави умерени прогнози за текущото тримесечие и 2024 година, като очаква ръст в диапазона от 1-2% в продажбите и печалбата на акция.
Акциите на компанията на фондовата борса NASDAQ по време на електронната търговия след затварянето на основната сесия на 26 февруари реагираха на отчетите, като скочиха с 13 процента.
Zoom Video Communications, Inc., която е с централен офис в Сан Хосе, Калифорния, предоставя услуги за видеотелефония и онлайн чат чрез базирана на облак софтуерна платформа peer-to-peer, използвана за видео комуникации (срещи), съобщения (чат), гласови повиквания (телефон), конферентни зали за видео срещи (стаи), виртуални събития и контактни центрове. Тя предлага отворена платформа, позволяваща на разработчици на трети страни да създават персонализирани приложения на своята платформа за обединени комуникации (платформа за разработчици). Компанията е основана през 2011 г. от Ерик Юан, бивш инженер и изпълнителен директор на Cisco.
Нейните софтуерни продукти са изправени пред публичен и медиен контрол, свързан с проблеми със сигурността и поверителността въпреки че компанията е предприела мерки за справяне с тези проблеми.