Зарядни станции на Schneider Electric „пълнят“ електромобила ни, докато пазаруваме или сме на концерт. Глобалният лидер в енергийния мениджмънт и автоматизацията, започва да продава DC зарядни станции за бързо зареждане на електромобили. Те са с мощности от 120 до 180 kW и са от гамата EVlink DC Pro. Станциите, които позволяват бързо зареждане, ще се изпозват в търговски и други обществени сгради.
С навлизането на електрически автомобили, включително plug-in хибридите, около 90% от всички зарядни станции ще бъдат инсталирани в сгради – жилищни и обществени. Според проуванията на Schneider Electric, повечето от зарежданията на тези коли ще стават именно на място в сградите, където водачите спират с друга основна цел, а не както на бензиностанция – специално, за да заредят. Това дава възможност зареждането да става без загуба на време, докато собственикът на автомобила изпълнява дневния си график. Но това ще увеличи разхода на електроенергия в сградите с до 35%, отбелязват от компанията.
Промяна в начина за зареждане
Ако сме вкъщи или на работното място, където престояваме повече от 4 часа и автомобилът остава включен дълго време, зареждането става през АС зарядна станция, която работи с променлив ток, преобразуван от самия електромобил.
Но при DC решенията, които представят от Schneider Electric сега, подават прав ток направо към батерията на автомобила. Това осигурява бързо запълване на 80% от капацитета на батерията в рамките на само 15-20 минути в зависимост от капацитета ѝ и алгоритъма на зареждане на автомобила. Именно поради това станциите от серията DC Pro са точното решение за търговски сгради, ресторанти, магазини, дори болници или музеи, където прекарваме по-малко време.
Всяка от новите станции е снабдена с две дължини на зарядния кабел – 3.5 или 7 метра. Освен това има и по два кабела, което позволява зареждането на два автомобила едновременно. Станциите са фабрично оборудвани с 4G модем и WiFi връзка, като допълнително имат и възможност за LAN връзка.
Проектите на Schneider са насочени към това да се възползват максимално енергията и ресурсите на планетата за постигането на напредък и устойчивост за всички. От компанията наричат това „Life Is On“.