През първите шест седмици на тази година продажбите на смартфони на Apple в Китай са паднали с 24 процента, съобщава Bloomberg, позовавайки се на данни от Counterpoint Research.
И ако в началото на 2023 г. американската компания беше лидер на китайския пазар, сега тя заема едва четвърто място там, след китайските производители.
Vivo стана лидер на пазара въз основа на резултатите от месец и половина, чийто пазарен дял е 17.6 процента. Следва компанията Huawei (16.5%), която увеличи продажбите с 64 процента благодарение на пускането на пазара на Mate 60 Pro, и Honor (16.3%).
Пазарният дял на Apple сега е само 15.7 процента спрямо 19 на сто година по-рано.
Като цяло китайският пазар на смартфони забележимо се свива. През първите шест седмици на годината продажбите са паднали със 7 процента на годишна база, като освен Huawei само Honor сред големите производители постигна ръст на продажбите, но само с 2 процента.