На кръгла маса в Народното събрание учители, директори и депутати поискаха радикална реформа в българското образование.
Според председателя на парламентарната Комисия по образование и наука Красимир Вълчев сега учебните програми са претрупани, сложни и прекалено амбициозни, а това води до демотивиране на учениците, липса на време за формиране на умения и лоши резултати в международни изследвания като PISA.
“Ние трябва да кажем – ако искаме децата да знаят повече, да бъдат по-адекватни и пригодни за света, в който ще живеят, трябва да отрежем съдържание. За да научат повече. Защото най-малко учат когато ги демотивираме, когато ги изхвърляме”, подчерта той.
Просветното министерство вече работи по изготвяне на нова концепция за учебните програми, като една от обсъжданите възможности е интегриране на отделни дисциплини в един общ предмет, като например природни науки. Това каза министър Галин Цоков.
“Ние имаме подаден проект към ЕК, предполагам, че до средата на март ще се получи окончателното одобрение, съвместно с Румъния да работим с експерти от ОИСР точно за създаване на такава структура на учебни програми, които са компетентностно ориентирани, така че
и учители, и училищни директори, и преподаватели по отделни учебни дисциплини ще участват
в тези фокус групи, които да дадат всъщност представата за това как, съобразено с традициите в нашата образователна система да се случат новите учебни програми”, обясни той.