„Гугъл“ свива с 40% неоригиналното съдържание в резултатите на търсачката

гугъл

„Гугъл“ обяви, че предприема мерки за борба със спама в търсенето. Експерт по SEO (Search Engine Optimizer) сподели, че новите правила, които ще въведат, могат да променят всичко.

По-конкретно „Гугъл“ замисля как да ограничи спама, генериран по алгоритмичен път. Гигантът в сферата на търсачките ще се опита вече да не допуска така наречения AI кликбайт в резултатите от търсенето. Става въпрос за генерираната с изкуствен интелект стръв за кликвания.

Лили Рей, експерт по SEO в маркетинговата агенция „Amsive„, коментира пред WIRED, че решението на „Гугъл“ предполага да извършат една от най-големите актуализации в историята си.

В пост в блога си от „Гугъл“ потвърдиха, че плановете им предвиждат намаляване с 40 процента на нискокачественото, неоригинално съдържание в резултатите от търсене. Те ще се съсредоточат върху намаляването на онези случаи, при които компанията засича мащабна злоупотреба със съдържание, а освен това ще ограничат онези злонамерени играчи, които заливат интернет с огромно количество статии и публикации в блоговете на търсачките, предназначени за игри.

„Подходящ пример за злоупотреба със спам са така наречените некролози“, споделя Панду Наяк, вицепрезидент в „Гугъл“, отговарят за механизмите на търсене. По думите на Наяк спамът с некролози е особено мрачен вид цифрово пиратство, при което някои хора се опитват да печелят пари, като изтриват и препубликуват съобщения за починали хора в платформи като YouTube.

Напоследък въпросните „пирати“, специализирали се в некролозите, са започнали да използват инструментите на изкуствения интелект, за да увеличат продукцията си, а това още повече влошава проблема. Ето защо новата политика на „Гугъл“ е да се опитат да затруднят появата на този тип спам в онлайн търсенията.

Лидерът при търсачките ще насочи борбата си и срещу „домейн скуотинга“ – практика, при която така наречените ловци на домейни купуват уебсайтове с висока разпознаваемост, за да печелят от тяхната репутация, като често заменят оригиналната журналистика със статии, генерирани от изкуствен интелект, предназначени за манипулиране на рейтинга в търсачките.

Този тип поведение предхожда бума на изкуствения интелект, но с възхода на инструментите за генериране на текст като ChatGPT, става все по-лесно да се създават безкраен брой статии, за да се подменя класирането в „Гугъл“.

Бумът при „скуотването“ или завземането на домейни е само един от проблемите, които накърниха репутацията на „Гугъл“ през последните години.

Според Гарет Бойд, експерт по SEO във фирмата за цифров маркетинг Forte Analytica„, днес сайтове с висока разпознаваемост могат да се създават много лесно и това е голям проблем. Самият той признава, че в миналото е правел подобни неща, но вече не го прави.

През февруари WIRED съобщи за няколко мрежи за кликбайт, създадени с изкуствен интелект, които били използвани за присвояването на домейни. При единия случай бил използван вече несъществуващия независим женски сайт „The Hairpin“, а при другия – закрития продемократичен таблоид „Apple Daily“ от Хонконг. Двете медийни платформи били напълнени с безмислени информации, генерирани от изкуствения интелект.

Друг сайт си присвоил името на електронен вестник от малък град в Айова, превръщайки го в резервоар от постове за акции на дребно, генерирани с изкуствен интелект. Според новата политика на „Гугъл“ подобен тип поведение вече изрично ще се категоризира от компанията като спам.

Освен със завземането на домейни, от „Гугъл“ ще се борят за премахване на явлението „злоупотреба с репутацията“ – става въпрос за случаите, при които надеждни уебсайтове позволяват на източници от трети страни да публикуват странно спонсорирано съдържание или така наречения цифров боклук. Пример затова са предложения за заеми до заплата, появили се на авторитетен образователен уебсайт.

Въпреки че част от политиката срещу спам съдържанието ще започне да се прилага незабавно, от „Гугъл“ дават 60-дневно предизвестие, преди да започнат активни действия особено срещу злоупотребата с репутация. Целта е уебсайтовете да имат време да се съобразят с новите мерки.

Наяк споделя, че компанията работи по новата актуализация още от края на миналата година. Идеята е търсачката да се изчисти от нискокачественото съдържание и най-вече от спама, генериран от изкуствения интелект.

„Ние още от 2022 г. бяхме наясно с проблема“, споделя Наяк, но ни бе необходимо време, за да предложим ефективни механизми на противодействие.

Някои експерти по SEO обаче не бързат да се изказват оптимистично – те имат сериозни съмнения, че предвижданите промени ще възстановят ефективността при търсенето в „Гугъл“, но все пак се надяват да бъдат приятно изненадани.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Подкрепяте ли отварянето на държавни магазини в пощите?

Подкаст