Европейският парламент прие позиция за създаване на система за проверка и предварително одобрение на твърдения, че определени стоки, представяни за “биопродукти”, в действителност са такива. Целта е гражданите да бъдат защитени от заблуждаващи реклами, съобщиха от пресцентъра на институцията.
Парламентът прие позицията си на първо четене с 467 гласа „За“, 65 гласа „Против“ и 74 „Въздържал се“.

С така приетата позиция дружествата, които твърдят, че предлагат екопродукти, ще бъдат задължени да представят доказателства, преди да рекламират нещата си като „биоразградими“, „незамърсяващи“, „спестяващи вода“ или „базирани на биосъдържание“.
Държавите членки ще трябва да определят проверяващи органи, които предварително да одобрят използването на рекламните слогани с цел защита на потребителите.
Парламентът иска твърденията и свързаните с тях доказателства да бъдат оценени в рамките на 30 дни, но някои продукти биха могли да бъдат тествани и с по-бърза проверка. Новите правила няма да засегнат микропредприятията. Малките и средните предприятия ще разполагат с една година повече от големите, за да могат да се съобразят с новата мярка.
Дружествата, които нарушават правилата, могат да бъдат санкционирани, като временно бъдат изключени от търговете за обществени поръчки, или бъдат застрашени от глоби в размер на най-малко 4% от годишния им оборот.