Нетната печалба на един от най-големите морски карго оператори – германската Hapag-Lloyd, спадна с 83% през 2023 г., възлизайки на 3 млрд. евро. Годишните приходи паднаха почти наполовина до 19.4 млрд. евро.
От компанията също така обявиха, че очакват спад в печалбите през 2024 година.
Новините станаха причина цените на акциите на компанията да паднат с 1.1 процент.
Рязкото влошаване на представянето на Hapag-Lloyd се дължи, наред с други неща, на ситуацията в Червено море поради атаките на йеменските хуси. Това значително увеличава разходите за превозвачите поради необходимостта от отклоняване на плавателни съдове.
Освен това, след като търсенето на контейнерни превози се увеличи по време на пандемията,
търсенето на контейнери като цяло оттогава спадна.
Така операторите на контейнери са изправени пред излишен капацитет и недостатъчно търсене.
„Очакваме пазарните условия да останат предизвикателни тази година“, коментира главният изпълнителен директор на Hapag-Lloyd Ролф Хабен Янсен, отбелязвайки също, че икономическата и политическа среда остава нестабилна и предизвикателна, „особено като се има предвид ситуацията в Червено море“.
Hapag-Lloyd AG е компания за международен транспорт и контейнерен транспорт, четвърта по големина в света. Създадена е през 1970 г. чрез сливане на Hamburg-American Line (HAPAG) и Norddeutscher Lloyd.
През април 2022 г. Hapag-Lloyd придоби участие в JadeWeserPort Wilhelmshaven, поемайки собственост върху 30 процента дял в контейнерен терминал Wilhellmshaven (CTW) и 50 процента дял в железопътен терминал Wilhelmshaven (RTW).
През август 2023 г. беше обявено, че Hapag-Lloyd е придобил терминалния бизнес на SM SAAM и свързаните с него логистични услуги в Северна и Южна Америка.
На 12 януари 2023 г. Hapag-Lloyd придоби миноритарен дял от 49% в Spinelli Group, италиански терминал и транспортен оператор. Около три месеца по-късно, на 19 април 2023 г., Hapag-Lloyd също придоби 40% дял в J M Baxi Ports & Logistics Limited (JMBPL), терминал и доставчик на услуги за вътрешен транспорт в Индия.