Spotify добави музикални видеоклипове към платформата

Spotify видеоклипове

Услугата за стрийминг Spotify добави музикални видеоклипове към платформата – те са достъпни в 11 държави и с ограничен набор от видеоклипове. В бъдеще, според разработчиците, в каталога ще има хиляди клипове.

Потребителите ще могат да видят видеоклип за песен, ако има икона „Превключване към видео“ до заглавието на песента. Можете да обърнете устройството си, за да го видите в режим на цял екран, и можете също да превключите обратно чрез функцията Превключване към аудио.

В момента услугата предлага видеоклипове към песни

на Ed Sheeran, Doja Cat, Ice Spice, Aluna & Asake, Майли Сайръс и други. Клиповете бяха достъпни за потребители на Spotify Premium в Обединеното кралство, Германия, Италия, Холандия, Полша, Швеция, Бразилия, Колумбия, Индонезия, Кения и Филипините. Функцията е достъпна както в мобилните приложения на iOS и Android, така и в уеб версията и в приложенията за смарт телевизори.

Шведският доставчик на аудио стрийминг и медийни услуги Spotify е основан на 23 април 2006 г. от Даниел Ек и Мартин Лоренцон. Това е един от най-големите доставчици на услуги за стрийминг на музика, с над 602 милиона активни потребители месечно, включително 236 милиона плащащи абонати, към декември 2023 година. Spotify е листван (чрез холдингово дружество с офис в град Люксембург – Spotify Technology S.A.) на Нюйоркската фондова борса под формата на американски депозитарни разписки.

Spotify предлага записано аудио съдържание с ограничено авторско право,

включително повече от 100 милиона песни и пет милиона подкаста, от звукозаписни компании и медийни компании. Като безплатна услуга, основните функции са безплатни с реклами и ограничен контрол, докато допълнителни функции, като офлайн слушане и слушане без реклами, се предлагат чрез платени абонаменти. Потребителите могат да търсят музика въз основа на изпълнител, албум или жанр и могат да създават, редактират и споделят плейлисти.

Spotify се предлага в по-голямата част от Европа, както и в Африка, Северна и Южна Америка, Азия и Океания или на 184 пазара. Неговите потребители и абонати са базирани предимно в САЩ и Европа, като заедно представляват около 53% от потребителите и 67% от приходите. Spotify няма присъствие в континентален Китай, където пазарът е доминиран от QQ Music. 

Услугата на Spotify е налична на повечето устройства,

включително компютри с Windows, macOS и Linux, смартфони и таблети с iOS и Android, интелигентни домашни устройства като продуктовите линии Amazon Echo и Google Nest и цифрови медийни плейъри като Roku.

Към декември 2023 г. Spotify беше 47-ият най-посещаван уебсайт в света с 24.78% от трафика, идващ от Съединените щати, следван от Бразилия с 6.51% според данни от Semrush.

За разлика от физическите продажби или продажбите за изтегляне, които плащат на изпълнителите фиксирана цена за продадена песен или албум, Spotify плаща възнаграждения въз основа на броя потоци на изпълнители като съотношение към общия брой излъчени песни. Той разпределя приблизително 70% от общите си приходи на притежателите на права (често звукозаписни компании), които след това плащат на артистите въз основа на индивидуални споразумения. Докато някои музиканти изразиха възражения срещу структурата на авторските възнаграждения на Spotify и нейния ефект върху продажбите на записи, други възхваляват услугата за това, че предлага законна опция за борба с пиратството и за възнаграждение на артистите всеки път, когато тяхната музика се възпроизвежда.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Какво е решението за изтичащия срок на годност на панелките?

Подкаст