Tesla препрограмира цените. Защо компанията преразглежда цената на автомобила? Просто Tesla вече не може да сдържа увеличенията на цените на своите продукти. Наскоро компанията на Илон Мъск се опитва да намали цената на електрическите автомобили, но от края на март все пак ще пренапише ценовите етикети за Model Y в някои европейски страни.
Цената на колата ще се повиши с около 2 хил. евро. Същото очаква и американския пазар, където цената на модела ще се увеличи с 2 хил. долара на два етапа.
Ценовата война на пазара на електрически превозни средства започна самата Tesla.
Преди няколко години компанията рязко намали цената на цялата си гама автомобили, на което конкурентите нямаше как да не реагират. През 2023 г. Китайската асоциация на производителите на автомобили призова корпорацията на Илон Мъск да се откаже от такава агресивна политика. Тогава Tesla все пак повиши цените на някои пазари и обяви покачване на цените през 2024 година.
Но компанията няма последователност в ценообразуването
и нейните акции паднаха с почти една трета за три месеца, припомни Рос Гербер, главен изпълнителен директор на Gerber Kawasaki Wealth & Investment Management, в Yahoo Finance.
„Търсенето на продуктите на Tesla очевидно намаля, а тя трябваше да прави отстъпки и много повече, което се отрази негативно на печалбата. Компанията не прави нищо, за да създаде търсене. Но неговият изпълнителен директор излиза всеки ден и го накърнява с действията си. Това може да се промени много бързо: или ако Tesla получи истински главен изпълнителен директор, или ако Илън Мъск промени мелодията си и се върне към популяризирането на корпорацията по положителен начин. Компанията има страхотни продукти, Cybertruck е невероятен. Но това е буквално бизнес урок за това как една невероятна компания се проваля заради своя изпълнителен директор.”