Акциите на компанията за луксозни стоки Kering се сринаха с 14% след негативна перспектива

Фондова борса Kering акции

Цените на акциите на компанията за луксозни стоки Kering паднаха с 14% след като компанията публикува негативна прогноза за резултатите от първото тримесечие на годината.

Kering очаква приходите му за тримесечието да паднат с 10% в сравнение със същия период  миналата година. Този спад е причинен основно от слабите продажби на Gucci, които ще намалеят с 20% в края на тримесечието, се казва в съобщение на модната къща.

Спадът в търсенето на продукти на Gucci в Азиатско-тихоокеанския регион, особено в Китай, беше особено забележим. „Китай е малко по-различна история”, казва Клаудия Пансери, главен инвестиционен директор на UBS France, пред CNBC, сравнявайки китайския пазар с пазарите в САЩ и Европа.

„Ще отнеме повече време, преди да видим нарастване на потребителските разходи

тук. Пазарът на недвижими имоти се нуждае от стабилизиране. В същото време има увеличение на броя на хората, които пътуват в чужбина, така че това трябва да даде тласък на пазара на луксозни стоки.“

Kering имаше проблеми миналата година, когато представянето му започна да намалява в сравнение с времето на Covid ограниченията.

В края на четвъртото тримесечие на миналата година приходите на Kering са намалели с 6% до 5 милиарда евро, а модната къща завърши цялата 2023 г. с 4% спад на приходите. Компанията ще публикува финансовия си отчет за първото тримесечие на годината на 23 април.

Причините за този спад, според Франсоа-Анри Пино, могат да се търсят в смяната на лидерството както в бизнеса, така и в творческите аспекти на множество марки, както и

предизвикателните макроикономически условия, намаляващи „амбициозните“ потребителски разходи.

Kering е базирана във Франция мултинационална корпорация, специализирана в луксозни стоки. Тя притежава марките Gucci, Balenciaga, Bottega Veneta, Yves Saint Laurent, Creed и Alexander McQueen.

Компанията за търговия с дървен материал Pinault S.A. е основана през 1962 г. от Франсоа Пино. След като компанията беше котирана на Euronext Paris през 1988 г., тя се превърна в конгломерата за търговия на дребно Pinault-Printemps-Redoute (PPR) през 1994 г. и луксозната група Kering през 2013 година. Групата е съставна част на CAC 40 от 1995 г. насам.

Франсоа-Анри Пино е президент и главен изпълнителен директор на Kering от 2005 година.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Смятате ли, че трябва да бъдат наложени по-строги правила за използването на електрически тротинетки?

Подкаст