Канадски милионер иска да купи TikTok с 90% отстъпка

ТикТок спира дейността си в САЩ от утре - 19 януари

Канадският бизнесмен Кевин О’Лиъри сформира пул от инвеститори за потенциална покупка на китайската видео услуга TikTok. Това заяви той пред CNBC. Първоначалното предлагане може да бъде за 20-30 милиарда долара, въпреки че миналата година PitchBook оцени TikTok на 220 милиарда долара в последния кръг на финансиране.

Въпреки това, О’Лиъри, чието състояние се оценява на 400-500 милиона долара, отбелязва, че покупката на TikTok няма да включва данни за алгоритмите на потребителските предпочитания на тази видео услуга – а именно алгоритмите, които предлагат на потребителите все повече и повече нови видеоклиповете и направиха TikTok толкова популярен.

Според канадския бизнесмен, китайските власти, които според някои експерти контролират компанията майка на TikTok – ByteDance, едва ли ще искат да се разделят с данни за потребителските алгоритми. Следователно потенциалният купувач ще трябва да “пресъздаде” тези алгоритми, но с помощта на американски кодове, и да помогне в превръщането на “китайския TikTok в американски TikTok”, смята Кевин О’Лиъри.

Дискусиите за евентуална забрана на TikTok в САЩ или отделянето му от китайския ByteDance

продължават от няколко месеца на фона на претенции на американските власти срещу тази услуга. В САЩ мнозина се опасяват, че китайското правителство може да използва TikTok, за да събира данни на американците и да влияе на общественото мнение.

Първите забрани за американски граждани да използват TikTok бяха въведени през 2020 г.

от тогавашния президент Доналд Тръмп. Неговата администрация се опита да приложи федерална забрана, но това беше осуетено от съдебни спорове, заведени от TikTok. 

След избирането на президента Джо Байдън беше издаден

указ, забраняващ използването на това приложение на официалните устройства на държавни служители

Миналата седмица Камарата на представителите на САЩ одобри с голямо мнозинство законопроект, изискващ от китайската компания ByteDance да отдели своя американски бизнес в отделна компания в рамките на шест месеца. В противен случай TikTok може да бъде забранен в Съединените щати.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Трябва ли да се въведе таван на надценките на основните хранителни продукти?

Подкаст