От 1 януари 2025 година ще бъде възможно потребителите да се откажат от мобилен оператор, ако той е обявил индексация спрямо инфлацията, без да плащат неустойка. Това важно решение е резултат от няколко години преговори и борби между държавата и мобилните оператори.
Председателят на Комисията за защита на потребителите Стоил Алипиев заяви, че споразумението е резултат от дълга битка, в която участва цялото общество. В интервю за БНР той обясни, че операторите нямат право да увеличават цените си повече от индекса на инфлацията, и ако такова увеличение се случи, потребителите имат право да се откажат от договора и да сменят оператора си.
Габриела Руменова от платформата “Ние потребителите” счита, че Комисията за защита на потребителите е трябвало да приложи по-твърд подход в преговорите с мобилните оператори и да търси защитата на правата на потребителите чрез съдебен път. Тя изрази съмнение, че операторите ще спазват постигнатото споразумение и ще се съобразят с правата на потребителите.
Според Руменова ако Комисията беше убедила операторите да признаят, че клаузата за увеличение на цените е неравноправна, те биха трябвало да върнат всички пари, натрупани в резултат на тази клауза. Докато в случая с това споразумение те си признават, че клаузата е неравноправна, но не по начин, по който да дължат парите на хората.