ВХОД / РЕГИСТРАЦИЯ

Катар договори още 19 плавателни съда за превоз на втечнен природен газ

Катар договори още 19 плавателни съда за превоз на втечнен природен газ

Главният изпълнителен директор на държавната енергийна компания на Катар “Катар енерджи” – Саад ал Кааби – обяви на 31 март, че дружеството е финализирало няколко договора за чртърни превози с азиатски собственици на кораби, за да подсили флота си с 19 танкера за транспортиране на втечнен природен газ преди сериозното увеличение на добива на горивото. На церемония в централата на “Катар енерджи” в Доха са били подписани контракти за чартър на шест плавателни съда от китайската CMES LNG Carrier Investment, за други шест от китайската Shandong Marine Energy, три от малайзийската MISC Berhad и четири – от съвместно дружество между Kawasaki Kisen Kaisha и Hyundai Glovis. Всеки от танкерите има капацитет от 174 хил. куб. м втечнен природен газ

Преди последните сделки от 31 март “Катар енерджи” подписа договори за 77 кораба, които да бъдат произведени в корабостроителници в Южна Крея и Китай, което беше първата фаза от програмата на компанията за придобиване на плавателни съдове за втечнен природен газ. Освен тях, също през март, държавната енергийна компания подписа и друга чартърна сделка за 25 танкера от Qatar Gas Transport Company.

Катар се нуждае спешно от нови превозни средства за втечнено синьо гориво, защото ще увеличи почти двойно производствения си капацитет от газовите находища в Северното поле – до 142 млн. тона годишно до 2030-а от сегашните 77 млн. тона на година. Тази експанзия ще върне доминиращата позиция на страната на гобалния пазар на втечнен природен газ, която беше застрашена от проекти в Австралия и в Съединените щати. Последните събития обаче, включително временното замразяване на разрешителните за нови проекти в САЩ, отново възстановиха водещата роля на Катар.

Това разширяване на дейността включва и осем композиции (известни като влакове за втечнен природен газ), които ще увеличат значително капацитета за втечняване на горивото. Въпросните съоръжения извъшват четири основни процеса: предварително третиране за премахване на праха, водата и кондензатите, както и на азотния сулфид и живака; абсорбиране и отделяне на киселия газ и на дехидратирания въглероден двуокис от природния газ; премахване на тежките въглеводороди; разделяне и втечняване.

The expansion includes eight LNG trains, which will significantly increase Qatar’s liquefaction capacity. By 2030, Qatar aims to produce 142 million tons per annum (mtpa), marking an impressive 85% increase in production4. 🚢🌏🔥

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Противоконституционна ли е мярката за отнемане на коли от пияни и дрогирани шофьори?

Подкаст