В ЕС влизат в сила нови правила за политическа реклама

ЕС

Нови правила за политическа реклама влизат в сила от днес, 9 април, в Европейския съюз.

Те ще позволят на гражданите да идентифицират послания, които се стремят да повлияят на техните мнения и политически решения. Целта е да се насърчават свободните и честни избори. 

От сега нататък политическите реклами трябва да са ясно отбелязани, да посочват кой ги е платил, на каква цена и дали са насочени към определени групи хора.

Политическите реклами ще се съхраняват в онлайн хранилище. Предстои създаването на механизъм за подаване на сигнали за проблемни реклами. Регламентът ще ограничава злоупотребата с лични данни. 

Той ще забранява спонсорирането на реклама от държави извън ЕС три месеца преди избори или преди референдум, с цел да се защитят европейските демократични процеси от външна намеса.

Днес (9 април) също бе подписан и етичен кодекс от 14 точки за честна предизборна борба на евроизборите от основните политически партии в Европа.

Кодексът насърчава приобщаващия политически дискурс и участие, както и въздържанието от използване или разпространяване на дискриминационни изявления срещу конкретни групи въз основа на пол, расов или етнически произход, религия или убеждения, възраст или сексуална ориентация. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Трябва ли да се въведе таван на надценките на основните хранителни продукти?

Подкаст