Общите продажби на електрически автомобили VW през първото тримесечие са намалели с 3.3% до 136 400 броя. В същото време продажбите на тези модели електрически превозни средства в Китай са се увеличили почти двойно (с 91.2%) – там са продадени 41 хиляди броя. Това обявиха от германския автомобилен производител Volkswagen, който публикува данни за броя на продадените коли през първото тримесечие.
На китайския пазар на електрически превозни средства има ожесточена ценова конкуренция между различни марки, както китайски, така и чуждестранни. Така BYD и Tesla намалиха цените на електрическите си автомобили няколко пъти през последните месеци. VW също вече намали цените в Китай.
„Китайските производители на автомобили имат хищническа политика на собствения си пазар.
За да запазят пазарния си дял, западните производители на автомобили също трябва да намалят цените“, цитира Financial Times независимия автомобилен анализатор Матиас Шмид.
Продажбите на електрически автомобили VW през първото тримесечие са намалели с 3.3% или 136 400. В Европа сделките са се свили с 24.3% (98 300), в Северна Америка – с 16.2% (13 200).
Като цяло доставките на автомобили в световен мащаб са се увеличили с 3.1%,
възлизайки на 2.1 милиона, в Азиатско-тихоокеанския регион са продадени с 16% по-малко автомобили, отколкото година по-рано – 71 200. Най-силният ръст на продажбите – с 14.5% до 118 500, е в Южна Америка.
Продажбите на автомобили в Северна Америка са се увеличили с 4.8% (227 100), в Европа – с 2.3% (116 600).