Германският производител на спортни стоки Adidas съобщи, че според предварителните данни оперативната му печалба през първото тримесечие е достигнала 336 милиона евро. Това е пет пъти и половина повече в сравнение със същия период на миналата година. Тогава печалбата на компанията беше 60 милиона евро. От компанията подобриха и прогнозата си за 2024 година.
В допълнение, от Adidas заявиха, че се очаква оперативната печалба за цялата 2024 г. да бъде около 700 милиона евро или с 200 милиона евро повече от предишната оценка на производителя.
В резултат на това съобщение
акциите на Adidas скочиха в цената си с около 8 процента.
Припомняме, че компанията приключи миналата година с нетна загуба от 14 милиона евро и загуба от продължаваща дейност от 58 милиона евро. Това беше първият подобен случай за германския производител на спортни обувки и облекла от 1992 година. Основната причина за нерентабилната година за Adidas беше американският рапър Йе (бивш Кание Уест) и неговите антисемитски изказвания. Те доведоха до прекъсване на отношенията между компанията и модната марка Yeezy на музиканта. Още през месец май миналата година беше съобщено, че в складовете на Adidas има маратонки на рапъра на стойност 1.3 милиарда долара, които компанията не може да продаде. В резултат на това, както е отбелязано в годишния доклад,
прекратяването на партньорството с Yeezy доведе до загуба на потенциални приходи
от приблизително 500 милиона евро.
От Adidas съобщиха, че продажбите на маратонки Yeezy през първото тримесечие са донесли приходи от около 150 милиона евро и оперативна печалба от около 50 милиона евро. До края на годината компанията се надява да продаде останалите маратонки за 200 милиона евро средно по себестойност, което ще означава, че са реализирали печалба.
„Адидас“ е най-големият в света производител на спортни стоки. Централата на фирмата продължава да е в Германия, докато производството отдавна е изнесено в други части на света, основно в Азия.
Adidas има само две собствени фабрики – една в Германия и една в САЩ. Почти всички продукти се произвеждат от 130 независими компании партньори с общо 289 фабрики в Азия, в Америка, в Африка и в Европа.
Запазени марки на фирмата са популярните три линии и логото с трите листа (Trefoil), което символизира олимпийския дух, който обединява трите континентални плочи.
Фирмата „Пума“, собственост на Рудолф Даслер – брата на Адолф Даслер, е сред основните конкуренти на „Адидас“.
„Адидас“ притежава и 9.1% от акциите на футболен клуб „Байерн“ – Мюнхен.