Джорджо Армани вече не изключва сливане или борсова регистрация на империята си

Джорджо Армани вече не изключва сливане или борсова регистрация на империята си

Три месеца преди да навърши 90 години, Джорджо Армани посочва възможни големи промени за своята модна империя когато се оттегли от управлението. След като с години се бореше да съхрани независимостта на компанията си в бурните времена на сливания и поглъщания, променили облика на сектора на луксозни стоки, виртуозният италиански дизайнер милиардер вече твърди, че не би изключил опцията някой ден тя да излезе на борсата или да се слее с по-голям съперник.

“Независимостта от големи корпорации остава движещата стойност за “Армани груп” и в бъдеще, но не смятам, че мога да изключа каквото и да било”, отбелязва Армани в предварително написано интервю. И допълва, че успехът на работата му винаги се е дължал на способността му да се адаптира към новото време.

Шокираща е промяната на тона на дизайнера, израснал от аранжьор на витрини в Милано до създател на една от най-известните модни къщи в света и упражнявал стриктен контрол върху нея, избягвайки всякакви изявления за бъдещето след него. Именно тези планове обаче отдавна са гореща тема за бранша. Интересът подгряват и инвестиционни банкери от Милано със своите безбройни сценарии за империята през годините и предложения, които никога не произвеждаха сделка.

Днес обаче дизайнерът изглежда по-отворен за нови идеи за бъдещето, въпреки че те ще зависят от преценката на наследниците му.

В писмени отговори на поредица от въпроси, зададени от журналисти на агенция “Блумбърг”, Армани посочва, че засега не предвижда поглъщане от голям луксозен конгломерат, но също не изключва нищо априори, включително и потенциална първоначална публична емисия. Дизайнерът на практика контролира цялата група “Джорджо Армани” и, според милиардерския индекс на “Блумбърг”, личното му състояние е 6.6 млрд. щ. долара.

Несигурността е нещо обичайно за италианския моден бранш, в който много компании все още са независими и се контролират от семействата, включително “Салваторе Ферагамо”, “Прада”, “Монклер” и “Ерменеджилдо Дзеня”. Което е причина за липсата на мащаба на мощните, обединени френски съперници LVMH и “Керинг”.

През последните 20 години няколко италиански фирми за луксозни стоки решиха да продават на французите. Бернар Арно, който е акционер с контролен дял в LVMH и натрупа огромно състояние от придобиването на 75 бранда, купи и няколко италиански, включително “фенди”, “Лоро Пиана” и бижутерът “Булгари”. Съперникът му “Керинг” притежава “Гучи” и 30% дял в “Мезон Валентино” с опция да купи и останалите 70 процента.

По оценка на анализатори между 8 и 10 млрд. евро за поглъщането на “Джорджо Армани” или емисия на акции би била разумна цена.

За Стефания Савиоло – преподавател по моден и луксозен мениджмънт в миланския университет “Бокони”, най-добрият изход от дилемата за наследството на Армания би бил семейството на основателя на модната къща да остане начело на управлението с подкрепата на лицензирани партньори. Просто защото неговият бизнес модел е “изключително уникален в сравнение с другите модни къщи, включително и френските”. Основанието на Савиоло – Джорджо Армани е в уникалната позиция на “на дизайнер със силна идентичност, който е също и предприемач и притежава сложен портфейл от бизнеслинии и фабрики”.

Армани споделя в интервюто за “Блумбърг”, че би желал да остави групата в ръцете на група от доверени хора. Дизайнерът няма деца, но няколко негови роднини са във фирмения борд и той отдавна се надява разширен кръг от фамилни консултанти да управляват компанията в бъдеще. Между тях изпъкват Лео дел’Орко, който помага от години на дизайнера в управлението на групата, както и племеничките му Силвана и Роберта Армани и племеникът Андреа Камерана.

Дизайнерът се надява, че родната му Италия ще може да запази централна роля в глобалния сектор на луксозни стоки, въпреки че той се е превърнал в нещо съвсем различно от онова, което е бил преди 50 години, когато започва да гради империята си. Той посочва, че надеждата му се крепи на една “характерна черта, която ни определя като италианци – способността да се адаптираме”.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Как смятате, промените по бул. "Витоша" и бул."Патриарх Евтимий" ще подобрят ли организацията на движението в центъра на София?

Подкаст