Американската стрийминг платформа Netflix съобщи, че броят на новите абонати е нараснал с 16% (9.3 милиона) през първото тримесечие, достигайки 270 милиона.
Скоростта на нарастване на броя на абонатите почти удвои прогнозите на анализаторите, които очакваха увеличение от 4.8 милиона души.
От компанията обаче отбелязаха, че от
следващата година ще спре да предоставя тримесечна динамика в броя на абонатите.
Тя ще се фокусира изключително върху финансовите показатели, които възнамерява да подобри, включително затягане на правилата за използване на акаунти, предотвратяване на потребителите да споделят своите идентификатори и пароли, както и растеж на рекламните приходи и популяризиране на съдържание с по-висока доходност.
В края на първото тримесечие
финансовото представяне се оказа по-добро от очакваното.
Приходите нараснаха с 14.8 процента или 9.37 млрд. долара, докато анализаторите очакваха 9.27 млрд. долара. От компанията отбелязаха, че добрата динамика в началото на годината може да се забави донякъде през второто тримесечие, прогнозирайки ръст от 9.49 милиарда долара, докато анализаторите, анкетирани от Bloomberg, очакваха 9.51 милиарда долара.
След началото на войната на Русия в Украйна, на 4 март 2022 г. „Нетфликс“ обяви, че е поставила на пауза всички бъдещи проекти и придобивания от Русия. Два дни по-късно беше съобщено, че ще преустанови услугата си в Русия.