По време на посещението си в Китай американският милиардер Илон Мак договори сътрудничество с китайската технологична компания Baidu, пише Bloomberg, позовавайки се на източници. Според агенцията, Tesla, заедно с Baidu, ще разработи системи за картографиране и навигация за прилагане на програмата за автономно шофиране FSD.
Bloomberg отбелязва, че новите споразумения могат да помогнат за спиране на спада на приходите на Tesla в Китай. Wall Street Journal пък писа, че китайските власти са одобрили плана на компанията на Илон Мъск да пусне FSD в страната.
Илон Мъск направи еднодневно пътуване до Китай,
където се срещна с премиера на Държавния съвет на Китайската народна република Ли Цян.
След това посещение акциите на Baidu поскъпнаха със 7% в борсовата търговия в Хонконг, отбелязва Bloomberg.
Както пише агенцията,
системите за автономно шофиране и подпомагане на водача стават все по-разпространени в Китай.
На този фон Tesla се сблъска със силна конкуренция в страната, като делът й на китайския автомобилен пазар падна от 10.5 процента през първото тримесечие на 2023 г. до 6.7 процента през четвъртото тримесечие на миналата година.
Baidu Inc. (буквално “сто градуса”) е мултинационална технологична компания, специализирана в услуги, свързани с интернет, с централен офис в района Хайдиан в Пекин. Компанията има доминираща позиция на китайския пазар на търсачки и предоставя голямо разнообразие от други интернет услуги като Baidu Baike (онлайн енциклопедия), iQIYI (услуга за стрийминг на видео) и Baidu Tieba (дискусионен форум, базиран на ключови думи).
Холдинговата компания на групата е регистрирана на Каймановите острови. Baidu е създадена през януари 2000 г. от Робин Ли и Ерик Сю. Компанията води началото си от RankDex, по-ранна търсачка, разработена от Робин Ли през 1996 г., преди той да основе Baidu през 2000-а.
Baidu Global Business Unit (GBU) отговаря за международните продукти и услуги на Baidu за пазари извън Китай. Продуктовото портфолио на Baidu GBU включва приложения за клавиатура Simeji и Facemoji Keyboard, платформа за препоръки за съдържание popIn, мрежа за добавена реалност OmniAR, японски интелигентен проектор popIn Aladdin и рекламна платформа MediaGo, която е фокусирана върху китайските рекламодатели, които искат да достигнат до потребители в чужбина. През 2017 г. Baidu GBU влезе в партньорство със Snap Inc., за да действа като официален рекламен дистрибутор на компанията за Snapchat в Китай, Южна Корея, Япония и Сингапур.
През декември 2007 г. Baidu стана първата китайска компания, включена в индекса NASDAQ-100. През октомври 2018 г. Baidu стана първата китайска фирма, която се присъедини към базирания в САЩ консорциум за компютърна етика Partnership on AI.
През 20-те години на този век Baidu все повече се фокусира върху генеративни продукти, свързани с изкуствен интелект.