Американската технологична компания Apple Inc. стартира функция за видео консултации със специалист в своя онлайн магазин, който вече наема асистенти за видео продажби. Това съобщава порталът 9to5Mac.
Нововъведението е видео чат, който позволява на потенциалните купувачи да комуникират в реално време с квалифицирани продавач-консултанти на компанията. Използвайки тази услуга, потребителите на Apple Store могат да получат съвети и трикове за джаджи на Apple, както и да проверят нови продукти, да научат за програмата за обмен на стари устройства за нови, финансови програми и специални оферти от мобилни оператори.
Видео консултацията се осъществява по такъв начин, че
продавачът да се вижда от клиента, но самият купувач не се показва на специалиста.
Също така, за удобство на потребителите е осигурена текстова комуникация и транскрипция на диалог. Освен това, ако видео сесията е недостъпна или ако желаят да използват други комуникационни канали, клиентите могат да се свържат със специалистите на Apple по телефона или
чрез текстов чат, който работи без почивки или почивни дни.
В момента видео консултациите със специалист се прилагат изключително за жители на САЩ.
Apple притежава особена репутация в света на потребителската електроника, дължаща се на нейната задълбочена философия за продуктовия дизайн и на нейните отличителни рекламни кампании. В това се включва и клиентската база, която е вярна на компанията и марката, особено в Съединените щати. В продължение на 30 години тя носи името Apple Computer Inc., докато на 9 януари 2007-а премахва “Computer.” от името си, за да подчертае своето разширение към пазара за потребителска електроника – в допълнение на пазара за персонални компютри.