Панамският президент Хосе Раул Мулино обеща да реши проблема със сушата в Панамския канал. В интервю за Ройтерс той казва, че призова законодателите да одобрят инициатива, която ще позволи на органите, управляващи канала, да изграждат големи резервоари в условия на суша.
Според Мулино законопроектът предполага, че Панамският канал ще получи разрешение за експлоатация на земя за резервоари. Освен това президентът заявява необходимостта от разрешаване на ситуацията със
загубата на приходи от Панамския канал поради неблагоприятните климатични условия.
Хосе Раул Мулино спечели президентските избори в Панама на 5 май с 34 процента от гласовете. Преди него страната беше управлявана от Рикардо Мартинели, на който му беше отказано участие в кампанията заради наказателно преследване за пране на пари.
След като пое президентството, Мулино обяви, че целта му е ефективно събиране на данъци, а не увеличаване. Президентът също планира да реши проблемите в работата на Панамския канал чрез преразпределение на доходите.
В началото на 2024 г. Bloomberg съобщи, че
администрацията на Панамския канал планира да се бори със сушата, като прегради река Индио
и след това създаде тунел през планината, за да доставя прясна вода към основния резервоар на канала – езерото Гатун. Друга разглеждана мярка е т. нар. облачно засяване – метод за увеличаване на валежите, при който в облаците се въвеждат реагенти, за да се промени тяхното фазово състояние.
Панамският канал е изкуствено прокопан канал, който пресича Панамския провлак в най-ниската му част на територията на Панама, като
свързва Тихия океан с Атлантическия океан
и разделя Северна от Южна Америка. Обявен е за едно от Седемте чудеса на модерния свят.
Максималният допустим размер на корабите, които могат за преминават през канала, се нарича Panamax. Един типичен Panamax кораб е с водоизместимост от 65-80 хиляди тона, но действителното му карго е ограничено до около 52 500 тона поради ограниченията в дълбочината на канала. Корабът с най-голяма дължина, преминавал канала, е San Juan Prospector, сега Marcona Prospector, който е рудовоз с размери 296 м дължина и 32 м ширина.